غزل تنهایی

اشعار شاعری بی تخلص

غزل تنهایی

اشعار شاعری بی تخلص

مشخصات بلاگ

من سیامک هستم. خودم رو شاعر نمیدونم. ولی هر از گاهی چیزهایی مینویسم و دوست دارم نظر شاعران و شعردوستان رو در مورد نوشته‌هام بدونم. خوشحال میشم منو از نظرات مفیدتون آگاه کنید.

بایگانی
آخرین مطالب
آخرین نظرات
پیوندهای روزانه

کجایی؟؟؟

يكشنبه, ۱۹ آبان ۱۳۹۲، ۰۲:۴۵ ب.ظ

ای همه هستی همه دنیا کجایی؟

ای همه نور و همه معنا کجایی؟

ای دلیل زندگی کردن شاعر

ای شقایق، ای گل زیبا کجایی؟

من همان سیلابم و مقصود من تو

ای نهایت، ای دل دریا کجایی؟

دل من مضطرب این روزگار است

ای ره آرامش دلها کجایی؟

چشم من در حسرت دیدار رویت

ای ستاره چشم خوش سیما کجایی؟

ای تمام معنی دیروز و امروز

ای دلیل بودن فردا کجایی؟

منم آن شاعر خسته، بی تخلص

آنکه تا پایان نوشت مولا کجایی؟


نظرات  (۲۱)

  • قربانیان گربلا
  • سلام دوست عزیز

    از اینکه به تارنمای بچه های شیعه

    قربانیان کربلا

    ممنونیم

    وبلاگ زیبایی دارید

    گروه قربانیان  آماده ی تبادل لینک می باشد

    در صورت تمایل کد بنر ما را در سایر امکانات گذاشته و لینک کنید و به ما اطلاع دهید تا شما را هم لینک کنیم

    راه ارتباطی : نظرات

    یا علی

    واقعا قشنگن.لایک داره.
    پاسخ:
    خیلی ممنون. بازم به ما سربزنید.
  • قربانیان کربلا
  • با افتخار لینک شدید

    عالی هستند
    پاسخ:
    ممنون از لطفتون...
    سلام آقاسیامک.اگه شما شاعر نیستین پس من چی هستم؟؟؟؟
    شعراتون خیلی قشنگن راستش زیاد وقت نکردم همشو بخونم اما قول میدم کلشو میخونم ولی تا اینجاش که خوندم خیلی خوب بودن دوست من
    پاسخ:
    سلام...ممنون از لطفتون...همونطور که گفتم خودم رو شاعر نمیدونم، شما لطف دارین...حرفهاتون مایه دلگرمی منه. خوشحالم که از شعرهام خوشتون اومده. بازم به من سر بزن. به زودی شعرهای جدیدترم رو تو وبلاگ قرار میدم.
    مرسی که به من سر زدید شاعر فروتن ، بسیار زیبا بود. موفق باشید
    پاسخ:
    ممنون از لطفتون...زیبایی از نگاه شماست.
    باز هم به من سر بزن.
    سلام
     غرل های صائب تبریزی، محتشم ، بیدل دهنوی ، واشعار  آیینی آقایان ، راوش ، محمد ناصری ، رحیمی عنبران ، لطیفیان ، قاسم نعمتی ، استاد سازگار ، استاد موئد ، شفق و دیگر شعرا رو بخونید
    پاسخ:
    سلام... ممنون از نظرتون.
    حتما اگه فرصتی شد از غزلهای بزرگانی که نام بردید استفاده خواهم برد.


    سلام. بد نیست ولی ایرادهای وزنی زیاد دارین
    میتونید راهنمای آموزش وزن رو در گوگل جستجو کنید و بخونید. نوشته ی مهدی موسوی است. البته جاهای دیگه و از دیگران هم هست ..دستکم در این اندازه می بایست از وزن بدونید برای شعر گفتن.. پس از اون دنبال یادگیری عروض باشید.

    پاسخ:
    سلام. درست میفرمائید. به دنبال یاد گرفتن وزن هستم. دنبال یه منبع ساده و روان و کاربردی میگردم.
    مر30 قشنگ بود
    پاسخ:
    ممنون. چشاتون قشنگ می‌بینه...
    سلام ... شعر هاتون زیبا هستن و به دل میشینه ...
    به نظر من شما شاعر خوبی هستین و فکر میکنم بهتره خودتونو دست کم نگیرین...

    پاسخ:
    سلام...ممنون...شما لطف دارین.
    سعی میکنم توانایی‌هام رو در شعر به حد مطلوب برسونم. تا اون حد فکر میکنم هنوز راه زیادی دارم.
    ممنون از نظر لطفتون.
    سلام.شعرتون از نظر وزنی ایراداتی داره اما با مطالعه و گسترش واژگان شعریتون میتونید ایراداتش رو رفع کنید من بهتون پیشنهاد میکنم اشعار مرحوم امین پور و همینطور اشعار اقای نظری رو بخونید.امیدوارم موفق باشید
    پاسخ:
    سلام...ممنون از لطفتون... درست میفرمائید... شعرها بعضا از نظر وزن ایراداتی دارند... سعی میکنم در  آینده این نقیصه رو جبران کنم.
    ممنون.
  • کفر من تا دین تو
  •    
    تقسیم دردهای جهان عادلانه نیست
    افتاده است شک به من اما یقین به تو
    سلام،به نظر من باید روی وزن شعراتون بیشتر از این کار کنین،البته من فقط شعر اولیتون رو خوندم که در وزن مشکل داشت...براتون آرزوی موفقیت دارم
    پاسخ:
    سلام. به درسته. زمانی که این شعرها رو گفتم از وزن چیزی نمیدونستم.

    سلام

    با افتخار لینک شدی شاعر با استعداد...

     

    پاسخ:
    سلام.
    ممنون. لطف دارید.

    سلام

    اشعارتان از لحاظ مفهومی و لطافت خوبند و حس خوبی رو منتقل می کنند اما گاهاً اوزان شعری تغییر می کنند مانند : "عضوی از ثانیه های خوش فردا بود" در شعر "یار سفر کرده". دقت کنید اگر مثلا بجای فردا ، پس فردا قرار گیرد وزن درست می شود اما مفهوم تغییر میکند.

     

    یا در شعر "شهر دل" ،

    اما در آن کوچه‌ها پیچیده است بوی خدا ، "اما" وزن را بهم ریخته و بهتر بود تا از "لیک" استفاده شود.

    در شعر "کجایی؟؟؟" هم که از این موارد که اوزان شعری را بهم می ریزد زیاد دیده می شود.

    البته بنده هم مثل شما مشکلاتی داشتم و هنوز هم دارم. جسارت بنده را ببخشید.[گل]

    پاسخ:
    سلام. ممنون از نظرتون... همونطور که فرمودید شعرها از نظر وزن ایراداتی دارند. خودم هم متوجه این ایرادات هستم. ولی دوست دارم شعرهام رو همونطور که سروده شده‌اند منتشر کنم.
    سلام قشنگ بود .

    منم گاهی شعر میگم بیا می خوام نظرتو بدونم
    پاسخ:
    سلام...ممنون که به من سر زدی...
    چشم حتما میام شعرهاتو میخونم.

    سلام

    هر طور راحتید. اما بنظر من وقتی شعرهایتان را در معرض دید عموم قرار میدهید اولا می بایست ظرفیت پذیرش انتقاد را داشته باشید در ثانی چون شعرهایتان حس خوبی منتقل میکند هرگاه روی اوزان شعری هم دقت نمایید بمراتب اشعارتان لذتبخش تر خواهد بود. شناخت صنایع ادبی و استفاده از اوزان  شعری ؛ شعر را زیباتر نموده و برای شاعر موجب فخر می گردد. نه تنها در شعر ؛ بلکه در زندگی بهتر است تا هر روز از هر حیث کاملتر شویم.

    روایت است از دکتر شریعتی در مجلسی انتقاد شد و بهش گفتند که شما در فلان کتابتان فلان طور گفتید اما اکنون چیز دیگری می گویید که آن را نقض میکند فرمود فلان کتاب مال ده سال پیش بود ؛ آنچه که امروز می گویم  عقاید و تفکرات امروز من است و شاید فردا تغییر کند.

    پاسخ:
    سلام دوست عزیز. ممنون از نظرتون...
    من هیچوقت از انتقاد سازنده نارحت نمیشم و نشدم. نمیدونم چرا اینطور فکر کردید. درسته که دوست دارم شعرها همون طور که سروده شدن، دست نخورده باقی بمونن ولی شده که با پیشنهاد دوستان تغییراتی جزئی در شعرهام بدم. پیشنهادات شما به دلم نچسبید به خاطر همین اعمال نکردم. فکر میکنم این حق رو داشته باشم.
    بازم منتظر نظرهای خوبتون هستم. حتما اگه باز هم پیشنهادی برای بهبود شعرها داشتید منو در جریان بگذارید.
    ممنون از لطفتون.
    ممنون از پیشنهادتو
    موفق باشی
    یا حق
    پاسخ:
    قابلی نداشت.
    ممنون
    یا علی
    سلام آقا سیامک شعرهاتونو خوندم درسته ایراداتی داره ولی ایول دارین همه ما ها تو کارهامون ایراد داریم ولی با گذشت زمان رفع میشه ادامه باعث افتخاری به انتظار روزی که  اسمتونو تو لیست شاعرا ببینم
    پاسخ:
    سلام...ممنون از حرفهای قشنگتون. خیلی دلگرمم کردید.
    در حال مطالعه در مورد وزنهای عروضی هستم. دوست دارم شعرهایی که میگم مشکل وزنی نداشته باشن. متاسفانه توی سیستم آموزشی مدارس ما آموزش اوزان عروضی جایی نداره. شاید اگه وزنها رو تو دبیرستان یاد میگرفتیم مشکلات کمتری داشتیم.

  • دارک کویین
  • اگه تا الان خودت رو شاعر نمیدونستی از الان به بعد توصیه میکنم بدون!!!

    پاسخ:
    ممنون از لطفتون...ولی ما کجا و شاعرها کجا...
    سلام کتاب " عروض وقافیه "  وحیدیان کامیار   کتاب درسی دبیرستان علوم انسانی را بخوان یا مقاله  "اختیارات شاعری " نوشته ابوالحسن نجفی  را از اینترنت بگیر وبخوان
    پاسخ:
    سلام. چشم حتما سعی می‌کنم کتابهایی که فرمودید رو مطالعه کنم. در این مورد تنها کتابی که مطالعه کردم کتاب سید مهدی موسوی هست که خیلی ساده و روان نوشته شده.

    ارسال نظر

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
    تجدید کد امنیتی