غزل تنهایی

اشعار شاعری بی تخلص

غزل تنهایی

اشعار شاعری بی تخلص

مشخصات بلاگ

من سیامک هستم. خودم رو شاعر نمیدونم. ولی هر از گاهی چیزهایی مینویسم و دوست دارم نظر شاعران و شعردوستان رو در مورد نوشته‌هام بدونم. خوشحال میشم منو از نظرات مفیدتون آگاه کنید.

بایگانی
آخرین مطالب
آخرین نظرات
پیوندهای روزانه

شعر ترکی

سه شنبه, ۱۹ آذر ۱۳۹۲، ۰۹:۳۰ ب.ظ

 هر گئجه آللاهیما عشقی منه یاز دییرم

او دییر دؤز عزیزیم منده هِی اولماز دییرم

بولورم گون گله‌جاخ من بیر عُمور سنله اولام

سنیله عومور ندیر من بیر ایله آز دییرم

سن گونشسن بولورم، قلبیمیزه نور ساچاسان

سنیله شخده قیشا یای کی دا یوخ، یاز دییرم

گل عُمور بویی منیم یولداشیم اول، منله یاشا

سنیله توی گئجسی عاشیقینن ساز دییرم

ایه بیرگون دیه‌سن من گدیرم هممشلیخ

ایستمم من یاشیام قبریمی تئز قاز دییرم

سیاجان سوزلرینی نظمه سالیپ شعر یازیری

من اونا شاعر دمم، تکجه غزلساز دییرم


این شعر اولین شعر من به زبان مادری‌ام هست. زبانی که با آن زندگی می‌کنم و حرف می‌زنم. ولی از اونجایی که هیچ آموزشی در رابطه با این زبان ندیدم، سرودن به زبان مادری برام بسیار سختر از سرودن شعر فارسی هست. این شعر مربوط به زمانی میشه که عاشق عشق بودم. یعنی خیلی دوست داشتم عاشق بشم ولی اون کس رو نمی‌تونستم پیدا کنم. بخاطر همین بود که تو این شعر با یار خیالی خودم که قرار هست در آینده باهاش آشنا بشم حرف می‌زنم. باهاش درد و دل میکنم و عشقم رو به او بیان می‌کنم.

هر چند معتقدم شعر قابل ترجمه نیست و شعر رو باید به همون زبانی که سروده شده، خوند. ولی برای خوانندگان عزیز فارسی زبان که با زبان ترکی آشنایی کافی ندارن ترجمه‌ای از شعر رو می‌نویسم. 


هر شب از خدای خود می‌خوام که عشق رو برای من رقم بزنه

خدا هم میگه عزیزم صبر کن ولی من میگم دیگه صبر ندارم

می‌دونم روزی میاد که یک عمر کنار تو باشم

پیش تو عمر که چیزی نیست هزار سال هم برای من خیلی کمه

تو مثل یه خورشیدی که به قلبم نور می‌تابونی

با تو به زمستون سرد، تابستون که نه ولی بهار می‌گم!

بیا یک عمر یار من باش و با من زندگی کن

شب عروسی می‌گم عاشیق با سازش بیاد

اگه یه روز بخوای منو ترک کنی

دیگه دلیلی برای زندگی ندارم 

سیاجان حرف‌های دلش رو به نظم درآورده و داره شعر میگه

من به اون شاعر نمیگم، فقط غزل ساز می‌گم.


نظرات  (۳۳)

ممنون از حضورت.........تاحدامکان میام و نظرمیدم امیدوارم مفیدداقع بشم........منم شعرای ترکی رو دوس دارمممممم
پاسخ:
ممنون که به ما سر زدی.
بازم منتظر حضور گرمتون هستم.
  • سجاد سیفی
  • سلام
    باغیشلاین گتمه میش قایددئم . آدئزی دوسلار سوتونونا آرتردئم . البته ایجازه زینن . اومودوم وار راضی الموش اولاسئز .
    پاسخ:
    سلام.
    منده سیزی لینک الیرم.
    درود برشما
    سروده ای بسیار زیبا بود
    چون ترک زبان هستم به زیبایی واژه ها
    و سروده غبطه میخورم..
    عالی بود
    قلمتان جاری
    پاسخ:
    ممنون از لطفی که دارید.
    خوشحالم که از این شعر خوشتون اومده.
    بازم به ما سر بزنید.
    سلام دوست از این که به وبلاگ من امده بودی بسیار متشکرم.شعرترکی شما خیلی خوب و عالی بود که از شهریار الهام گرفته بودید ولی گاها باید در وزن شعر و ارایه هایش دقت کنید چون شعر های ترکی وزنش کمی از لحاظ نوع هجابندی ها فرق می کند.من خودم شاعر هستم وبه زودی ها شعر های خود را در وبلاگم خواهم گذاشت خوشحال میشوم که باز هم به وبلاگم سر بزنی ودر ضمن من رمان نویس هم هستم حتی رمانم را تو دانلود گذاشتم خیلی خوشحال میشوم که دانلود کنی و بخونیش چون اون رمان کاملا احساسی است ومن تمامی احساسات خودم رو تو این رمان گذاشتم
    پاسخ:
    سلام. تیزبینی شما قابل تحسین هست. سبک این شعر شبیه شعرهای ترکی شهریار هست. و همونطور که فرمودید گاها در وزن دچار اشکال هست. کتابهای خیلی کمی در مورد وزن شعر ترکی وجود داره و دسترسی به اونها مشکل هست. همونطور که فرمودید هجابندی شعر ترکی با فارسی متفاوت هست. بعضی هجاهای بلند در ترکی کوتاه تلفظ میشه. حتما رمانتون رو دانلود میکنم. خوشحال میشم وقتی شعرهاتون رو در وبلاگ قرار دادین به من خبر بدین تا از خوندن اشعارتون بهره‌مند بشم.

  • نگین تمجیدزاده
  • لذت بردم
    پاسخ:
    خوشحالم که لذت بردید.
  • ساناز امامی
  • انصافا شعر هاتون بی نظیره خیلی خوشم اومد

    پاسخ:
    ممنون از نظر لطف شما. خوشحالم که شعرهام تونسته رضایت شما رو برآورده کرده. امیدوارم لایق محبتهای شما باشم.
    سلام. باعث افتخاره.از سرک زدن به اشعار شما لذت بردم. موفق، پایدار و ادامه دار... 

    سلام ممنون که به وبم اومدید

    گرچه با زبان ترکی اشنایی ندارم

    اما وب زیبایی دارید(:

    پاسخ:
    سلام. البته به جز دو تا از شعرها بقیه به زبان شیرین فارسی هستند. کاش نظرتون رو در مورد اونها می‌نوشتید.
    salam
    be omide pishrafte bishtaret
    پاسخ:
    سلام. ممنون. سعی میکنم هر روز که میگذره بیشتر پیشرفت کنم.
  • ღ ریـ ـحــ ـانـ هـ ღ
  • سلام

    معنی یک سری از  لغاتش رو متوجه نشدم

    اما خب... شعر خوبی بود

    ممنون که بهم سر زدید.

     

    پاسخ:
    سلام. اگه کلمه خاصی است که معنی اون رو نمیدونید، بفرمائید که تا توضیح بدم.
    ممنون از نظر لطفتون. پاینده باشید.
  • محمود منبری
  • سلام سیا جان خوشحالم که افرادی مثل شمارو داریم و امیدوارم زیادتر شود به ذوقت افتخار کن به قومیتت بناز یاشاسین آذربایجان من و تو همدردیم دوست عزیزم میبوسمت. (من کرد کردستانم) و با افتخار زیاد لینکت کردم به اسم اذربایجانم

    پاسخ:
    سلام دوست عزیز. ممنون که به وبلاگم سرزدی. از آشنایی با شما خوشحالم.
  • محسن زارع
  • نمی دونم این خاصیت زبان ترکی هست یانه، ولی شعری به این زبان خوانده می شود،حس می کنم پراحساس ترین شعرجهان...
    پاسخ:
    ممنون از لطف شما. شاید هم چون ترکی زبان مادری ما هست و از کودکی تا به امروز همیشه نابترین احساسات خودمون رو به این زبان بیان کردیم این حس به ما دست میده. شاید هر کسی نسبت به زبان مادری خودش همچین حسی داشته باشه. به هر حال خیلی خوشحالم که شعرهام رو پر احساس میدونید. امیدوارم در آینده بتونم شعرهایی که لایق این زبان باشه بنویسم.
    ممنون.

    سلام ممنون که به وبم سرزدید

    براتون آرزوی موفقیت دارم و منتظر کارهای جدیدتون هستم

    پایدار باشید

    یاعلی

    پاسخ:
    سلام. ممنون از اینکه نظر دادید.
    به زودی کارهای جدیدترم رو اینجا انتشار میدم.
    خوشحال میشم تشریف بیارید.

    من نفهمیدم چرا می نویسم
    از خودم می گویم
    یا از دنیا
    برای خودم می نویسم
    یا برای دیگران
    اینقدر فهمیدم که پای کسی
    یا چیزی در میان است
    از من و دنیا بیشتر
    از من و دیگران بزرگتر

    از ایـــــنجا 
    صدایت میـــــکنم !
    تو
    از آنــــــجا بغلم کن ! ...

    دلــــم گرفــــته...
    چوخ گزلیدی ، ... ممنون که سر زدید و نظر دادید . اشعار زیبایی دارید . سر فرصت همشونو مطالعه می کنم . راستی با اسم خودتون لینکتون کردم .
    پاسخ:
    ممنون از لطفتون.
  • رند تبریزی
  • سلام دوست عزیز
    چندتایی از شعرهایت را خواندم... راستش توانایی شعر گفتن را در وجودت می بینم... فکر می کنم در آینده بتوانید شعرهای زیبایی بسرایید... اگر کمکی خواستید من در خدمت هستم... شماره ام را می گذارم تا هر وقت کمکی خواستید تا زنگ بزنید...

    راستی شعرهایتان مشکل وزنی دارند سعی کنید تسلطتان را بر وزن افزایش دهید...
    09141023004
    موفق باشی
    پاسخ:
    سلام. واقعا باعث افتخار من هست که شاعر گرانقدری مثل شما به وبلاگ این حقیر تشریف آورند. حتما از رهنمایی‌هاتون استفاده خواهم کرد. با کمکهای شما بزرگان حتما میتونم شعرهای بهتری بسرایم.
  • اشک و لبخند یخی
  • سلام.
    رشته ات چیه؟؟
    چی میخونی؟؟؟

    پاسخ:
    سلام. همونطور که تو قسمت "درباره من" نوشتم، تحصیلاتم کارشناسی ارشد ریاضی هست.
    سلام ممنون بله من ترک هستم
    سلم یلداتون مبارک باشه
    پاسخ:
    سلام.
    ممنون. یلدای شما هم مبارک. امیدوارم شادیهای زندگی‌تون مثل امشب بلند و بی‌پایان باشه.
  • قربانیان کربلا
  • یک اربعین گذشته و زینب رسیده است

    بالای تربتی که خودش آرمیده است

    یا ایها الغریب سلام ای برادرم

    ای یوسفی که گرگ پیرهنت را دریده است ...

    سلام دوست عزیز از اینکه با توان و پشتکار خود همچنان به پیشبرد اهداف والای حسینی میکوشی ممنونیم.

    با شعری به عنوان یک اربعین گذشته به استقبال از شما آمده ایم.

    امیدواریم مورد پسند شما واقع گردد.

    یا علی

    http://ghorbaniankarbala.blogfa.com

    پاسخ:
    سلام... ممنون که خبر دادید. شعر بسیار زیبایی بود.

    ای کاش بتونیم قدمی کوچیک برای پیشبرد اهداف حسینی برداریم.
  • http://peker.blogfa.com/
  • سلام
    شعرلریز گؤزل دی

    کلاسیک غزل لری اوخوساز چوخ پیشرفت ائلرسیز
    بیلمیرم نقدرین تانئرسئز یا نقدرینه دسترسیز وار
    ولی فاصیله لری چوخ چوخ دی
    آدامئن نقدر اوستادی گؤجلؤ اولسا ئؤزؤ ده ایبله گؤجلو یازا بیلر
    باخئشلارئ دؤنه ر

    مثلا شهریارا غزل ترکی ده 1 نمره سی وئرساخ،انوارا 80 نمره سی وئرمه لیوخ،اونا گوره ده یری وار کی او تیپ ده شاعیرلرین شعیرلرین اوخویاخ

    ساغ قالئن
    پاسخ:
    دوست عزیز بیزدن سلام اولسون سیزه.
    با اشعار شهریار و تاحدودی فضولی آشنایی نسبی دارم. پیدا کردن نمونه‌های ناب شعر ترکی خیلی سخته. مخصوصا در حوزه‌ی غزل.
    نمره بندی‌هاتون نمی‌دونم بر چه اساسی هست. منظورتون رتبه است یا نمره؟
    با شعرهای قاسم انور آشنایی زیادی ندارم. سعی میکنم بعد از این بیشتر به مطالعه‌ی اشعار ترکی بپردازم.
    ممنون از حضورتون.
    ساغ یاشیاسوز.
    عالی بوددددددددددددددددد

    :)
    سلام اقا سیامک .ممنون  بابت حضورتون.
    پاسخ:
    سلام. ممنون. من سعی میکنم هر روز به وبلاگتون سر بزنم. 

    آخرین تن از میان جمع ما کم شد/

    و روح سرد ما اینک فقط باقیست

    چه فرقی می کند غرق کدامین فکر نو باشی؟/

    زمانی که دگر از طبع شعرت هیچ بر جا نیست!(فاطمه نریمانی/تیبا)

    دعوت برای شرکت در جلسات نقد شعر بهمن/چهار شنبه ها3-5/فرهنگسرای بهمن

    ساق اول سن گوزل دی
    پاسخ:
    ممنون. سیزده ساق اولون. وار اولون.
  • سلمان عبدی زاده
  • سلام دوست عزیز شعرهای زیبایتان را خواندم ولذّت بردم  .شما طبع روان واحساس زیبایی دارید وبه همین دلیل شعرهای شما زیبا ودلنشینند . برایتان آرزوی سلامتی و سربلندی دارم .
    با اجازه شریفتان شما را به لیست پیوندهایم اضافه کردم  . یا حق

    پاسخ:
    ممنون از لطف بیکران شما. ممنون از اینکه دعوت منو قبول کردید و با حضورتون گرمابخش محفل ما شدید. 
    اولا بیر حاکم عادل یغا دیوانلری اچازنجیرجفادن بتون دیوانلری سالا جارچی بازارا ای سوون السین سوونی اوندا گورخوم بودچی هامی سووه من سوونی


    پاسخ:
    این که نوشتید شعر بود؟
  • مهدی رستگار
  • شعر زیبای بود منتظر شعرهای زیباتری هستم
  • مهدی رستگار
  • سلام عزیز دوستوم چوخ گوزل تزه سوزلریزو گوزلورم
    پاسخ:
    ممنون از لطف شما. انشااله که بازم مینویسم.
  • جلال ادهمی سیس
  •           فــــــــــــــــــــــــــــــــــول لایــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــک
    پاسخ:
    تشکر از لطفتون.
  • مهدی خلیل نژاد
  • عالی بوووووود مرسیییی    خیلی حال کردم واقعا
    ممنون از سایته خوبتون

    پاسخ:
    ممنونم. خوشحالم که خوشتون اومده.

    چوخ بیز گوزل شعر 

    تشکور

    ارسال نظر

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
    تجدید کد امنیتی