غزل تنهایی

اشعار شاعری بی تخلص

غزل تنهایی

اشعار شاعری بی تخلص

مشخصات بلاگ

من سیامک هستم. خودم رو شاعر نمیدونم. ولی هر از گاهی چیزهایی مینویسم و دوست دارم نظر شاعران و شعردوستان رو در مورد نوشته‌هام بدونم. خوشحال میشم منو از نظرات مفیدتون آگاه کنید.

بایگانی
آخرین مطالب
آخرین نظرات
پیوندهای روزانه

تقدیم به همسر عزیزم

يكشنبه, ۱ دی ۱۳۹۲، ۰۴:۱۹ ب.ظ


طبع شعرم قطره ای از عشق چون دریای توست

از تو می گویم سخن ای آنکه دل شیدای توست

ای تمام هستی و عشق و امید و آرزو

در درون قلب من تنها و تنها جای توست

هر که را دیدم فقط از حُسن تو گوید سخن

این همه حسن و کمال از آن دل زیبای توست

روی چون ماهت مرا مجنون و عاشق پیشه کرد

این جنون  و مستی از چشمان سحر آسای توست

هر که شعری می‌سراید نامی از خود می برد

من بگویم "طاهره" آن نام خوش معنای توست

دی ماه 1390


  سه چهار ماهی بود که از ازدواجمون گذشته بود. وقتی شعرهام رو برای همسرم می‌خوندم از من خواست تا یه شعر هم برای اون بگم. بهش گفتم که تمام شعرهام برای اون هست و در واقع تا بدین روز همیشه برای اون شعر می‌سرودم. ولی همسرم بهم گفتم نه، یه شعر میخوام که مخصوص برای خود خودم گفته باشی. من هم اطاعت کردم و این شعر رو براش سرودم و برای اینکه خیلی مخصوص باشه اسم همسرم رو توی حروف اول ابیات شعر گنجودم. 

نظرات  (۳۸)

چشم بد از دامن دل دور باد
سلام 
 اشعارتون را خوندم سرشار از عشق و ارامش ان شالله همیشه چشمانتان ایینه هم باشد و نگاهتان سرشار شور و عشق یکدیگر و زبانتان تنها غزل عشق سراید و بس
 در پناه خداوند عشق
پاسخ:
سلام. ممنون از نظر لطفتون. بازم به ما سر بزنید.
تو را چون آب دریا دوست دارم

به قدر خواب و رویا دوست دارم

سرکاری ! همه اینها دروغه

تو را من بیش از اینها دوست دارم
سلام ممنون از حظورتون بسیار زیبا

بسیار زیبا و دلنشین

سلام
ممنونم از حضورت تو وبم

شعر قشنگی بود
برقرار باشید
پاسخ:
سلام. ممنون. بازم به ما سربزنید.
به ما هم سربزن
پاسخ:
چشم ... حتما.
  • قربانیان کربلا

  • از حضورتان در وبلاگ قربانیان کربلا سپاسگذاریم

    برایتان آرزوی موفقیت روز افزون داریم و  منتظر حضور دوباره شما  هستیم

    http://ghorbaniankarbala.blogfa.com

    ما ندیده!
    شیفته ی طاهره بانو شدیم :)
    پایدار بباشید و پیروز
  • حسین پیرتاج
  •   با سلام به دوست شاعر م

      شعری که برای همسرتان سروده اید  خیلی زیبا ست ،  امیدوارم زندگیتان  چون      غزلی عاشقانه  همیشه  زیبا باشد .
    پاسخ:
    سلام دوست عزیز.
    ممنون از نظر لطفتون. البته این شعر در مقایسه با خوبی‌های همسرم چیزی نیست.
    مضمون و نحوه بیان شعرتون به شدت کلیشه ای و تکراری بود . بعنوان اولین بار که خوندمش اصلا جذب نمی کرد بخونمش. به هر جال خوش به سعادت طاهره که کسی برایش شعر می سراید همیشه می ګویم :
    من ماندګار می شوم وقتی نام من بر زلان تو جاریست
    پاسخ:
    نمی‌دونم منظورتون از کلیشه‌ای و تکراری چی بود. قرار نیست تو هر شعری حرفی نو و بدیع زده بشه. به هر حال ممنون از نظرتون. بازم به ما سر بزنید.
    خوش به حال همسر تون که شما براش شعر میگین . همیشه با ذوق و خوشبخت باشین
    پاسخ:
    ممنون. خوش به حال من که همسری خوبی مثل ایشون دارم. 
    شادکام باشید.
  • گل بارون زده
  • سلام.خیلی زیبا بود خوشا به حال طاهره خانم که شاعر خوش ذوقی مثل شما برای ایشان شعر سروده اند.
    خیلی زیبا بود جناب بیانی. زیبا زیبا زیبا مثل دیگر اشعارتون.
    پاسخ:
    سلام دوست عزیز. مثل همیشه لطف دارید. 
    زیبایی از نگاه شماست.

    سلام عزیزم.

    شما با سبک و وزنِ شعر آشنایید و خوب مینویسید

    سعی کنید کمی نوگرایی کنید و از کلمات جدیدتری استفاده کنید

    بروزم و دعوتید

    عشقِ من آنقَدرها هم نازنین فابریک نیست!!

    پاسخ:
    دوست عزیز سلام.
    ممنون از نظرتون.
    شعرهای زیبای شما رو خواندم. خیلی جالب بودند...
    سبک شعری شما با من متفاوت هست. شعرهای من بیشتر به سبک عرفانی و صوفیانه هستند و نمیشه بعضی کلمات رو توشون جا داد. کلماتی مثل ماتیک و فابریک و چیزهایی شبیه به این مناسب شعر عرفانی نیست. البته من هم شعرهایی به سبکهای دیگر دارم ولی مناسب انتشار در این وبلاگ نیستند. شعرهایی که تو جمع دوستان گفته شده و بیشتر برای تفریح و خنده هستند. مثلا شعری در مورد ریاضی دارم که تو اون کلماتی مثل ایکس و ایگرگ و سهمی و منحنی وجود داره. به هر حال هر شعری کلمات و واژه‌های مخصوص خودش رو طلب میکنه که خروج از این قواعد باعث میشه شعر به نظر هجو بیاد.
    شعرهای شما در نوع خود بسیار زیبا و ظریف هستند. از مطالعه‌ی اونها لذت بردم. لینکتون میکنم تا هر از گاهی به شما سر بزنم.
    سلام دوست بزرگوار
    زیباست وازآن زیباتر همین پیشکش کردنش به عزیزتان هست،بنده شاعر نیستم فقط باکلمات بازی می کنم...دوست بزرگواری روزی برایم نوشتنداگر می خواهم شعرهایم از کهنگی وزبان قدیمی دورشود باید فراوان اشعار شاعران امروز رابخوانم البته شعرهای شما که زیباست ...با آرزوی موفقیت روزافزون...
    پاسخ:
    سلام. ممنون که نظر دادید. من هم سعی می‌کنم نوشته‌های شاعران امروز و شاعران معاصر رو مطالعه کنم و از اونها بهره می‌برم. از بین شاعران معاصر شعرهای پروین رو خیلی می‌پسندم. شعرهای شهریار هم که به نظرم بهترین نمونه‌های غزل معاصر هستند. شاعران جوانی هم داریم که که تک شعرهای فوق‌العاده‌ای دارن و از همه‌ی اونها بهره میبرم.
    موفق و پیروز باشید.
    سلام اقا سیامک خیلی عالی بود لینکتون هم می کنم
    پاسخ:
    سلام...ممنون از لطفتون. 

    درود جناب سیامک گرامی

     

    بسیار زیبا در وصفِ معشوق و همسر سروده اید. به قولِ سعدی از صدای سخن عشق ندیدم خوشتر .. یادگاری که در این گنبد دوار بماند. امیدوارم عاشقانه هایتان مستدام باشد و روز به روز هم افزون تر ..

    شاعرتر از همیشه ..

     

    مانا مانید به عشق

    پاسخ:
    ممنون از لطف بیکران شما. امیدوارم لایق امانت سنگین عشق باشیم.
     پایدار باشید.
  • سید محمدرضا شمس (ساقی)
  • ابتدائا از حضورتون تشکر می کنم سپس با عذر تأخیر از رعوت صمیمانه تون متأسفانه درگیر غم از دست دادن دو عمه زاده ام که با فاصله ی دو هفته یکی بناگاه و دیگری پس از تحمل یک سال بیماری مهلک سرطان از این سرای پرملال به سوی خداوند لایزال رجعت نمودند خداوند عزیزانتان را برایتان حفظ کند و امیدوارم همیشه با طبعی سرشار از عشق و محبت زیر سایه ی بزرگترهای عزیز و دوست داشتنی و همچنین در پناه آقا امام زمان (عج) زندگی را همراه با پیشرفت روزافزون، چه در امر هنر و در امور دیگر پشت سر بگذارید. شعرتان هم زیبا بود هم منطقی مهم ابراز محبت است و بیان احساس زبان شعر هم همین است اینکه بعضی اعتقار رارند که باید زبان شعر فرق کند امری ست نسبی زبان شعر بزرگانی جون سعدی ، حافظ و.... با اصل زبان اروز ما فرقی ندارد فقط زبان شعر است و از فخامت زبان که از لازمه ی شعر است برخوردارند صرف اینکه با استفاره از واژگان سخیف و یا اجتناب از مخفف بعضی از حروف ربط و موصول و غیره نمی توان گفت که زبان شعر نو و کهنه دارد مهم این است که مضامین و محتوا نو باشد از دغدغه ها سخن به میان آید از وظیفه و رسالت نویسنده و شاعر و یا هر هنرمند دیگر به نحو احسن نباید چشم پوشی کرد در هر صورت هر سخن جایی و هر نکته مقامی دارد.

    مانا باشید و تأثیرگذار...
    پاسخ:
    دوست عزیز و بزرگوار سلام. من رو هم در غم از دست دادن عمه زاده‌های عزیزتون شریک بدونید. امیدوارم قرین رحنت الهی باشند. ممنون از اینکه تشریف آوردید.
    هیچوقت نخواستم با به کار بردن کلمات سخت و لغت نامه‌ای شعرم رو وزین جلوه بدم. همیشه ساده نوشتم تا همه به راحتی شعرهام رو بخونند. با این حال همیشه از به کار بردن کلمات سخیف در شعرم اجتناب کردم. 
    من می بافم...او نیز می بافد
    ،من کلاه تا سرش را گرم کند...
    او دروغ را تا دلم را...!
    شعرهایه بسیارخوبی نوشتی جالب بود..درضمن ممنون که اشتباه نوشتنم رو گفتی
    پاسخ:
    سلام. ممنون که سر زدی.
    اشتباهات تایپی همیشه ممکنه رخ بده. مهم اینه که کسانی که متوجه میشن، بگن تا اصلاح بشه. 
  • محمد صادق رحمانی
  • سلام
    زیبا بود
    خوشبخت باشید...
    پاسخ:
    سلام. ممنون از لطف شما.
    موفق باشید.
    سلام
    همه قبیله من عالمان دین بودند 
    مرا معلم عشق تو شاعری آموخت...
    خیلی خوب دارید کار میکنید ... شعر ها باید پخته تر شوند ... معانی را عمیق تر کنید
    سراغ شعر آیینی بیشتر بروید تا غزل های عاشقانه ... طبع شما را آچار کشی میکند
    پاسخ:
    سلام. ممنون از نظر شما.
    خودم هم دوست دارم شعر آیینی بگم. خود ائمه اطهار باید نظری کنن. بیشتر شعرهای آیینی که تو مرثیه‌ها و نوحه‌ها می‌شنوم زیاد به دلم می‌چسبه. شعرهای آیینی شهریار رو خیلی دوست دارم.
    حتما سعی می‌کنم تو شعر آیینی هم طبعم رو بیازمایم. امیدورام که لایق باشم.
    موفق و پیروز باشید.
     امیدوارم خوشبخت باشید. بسیار زیبا بود.
    من می بافم...او نیز می بافد
    ،من کلاه تا سرش را گرم کند...
    او دروغ را تا دلم را...!
  • سجاد سیفی
  • سلام برادرم
    قشنگ بود .
    همیشه شاعر
    برادرت سجاد
    پاسخ:
    سلام. ممنون دوست عزیز.
    خوشحالم از آشناییتون.
    سلامتی رفیقیئ که دست فرمونش خوبه. .
    ولی هیچوقت واسه رفیقش لایی نمیکشه!!
    آپم
  • بهترین یادگاری
  • سلام دوست من

    خیلی زیبا بود واقعا شعرت رو دوست داشتم
    پاسخ:
    سلام دوست عزیز.
    ممنون از نظر لطفتون.
    بازم به ما سربزنید.
  • علی کارگر
  •  ز همسر مهربانی دیده ام    مهر و بوی زندگانی دیده ام
    در دم چشم نرگس زیبای او      همسرم را اسمانی دیده ام
    او وفا هست و صفا در زندگی         زندگی بی یاد او را دار فانی دیدهام
    درود. بهره بردم گرامی. شاد باشید.
  • دختر آریایی
  • درود.آپم.زود بیا[لبخند]
  • دختر آریایی
  • با همه چیز درامیز و با هیچ چیز آمیخته مشو
    در انزوا پاک ماندن نه سخت است و نه با ارزش
    دکتر شریعتی
    درود.آپم.خوشحال میشم بیای.
    پاسخ:
    چشم حتما میام.
    موفق باشی.
  • دختر آریایی
  • هروقت از کسی ناراحت شدی...
    یــــــــه لحظه...
    فقط یـــــه لحظه ...
    به نبودنـــــ ــش فکـــــــ ـــــــــر کن..

    سیامک عزیزافتخاری بس بزرگ برحقیر آشنا شدن باادیبی فرزانه چون شما.........

    هرگل عطر خودرادارد غزلهای دلنشین دارید...باافتخارلینکتون کردم...(حاج مسعود)

     

    .......................(سماوات وفا)........................

    سیامـــــک،عاشقی برطاهـــــره همبال ســــــفر

    عشـــق ایــــــثارزجــــــــان بایدو این ساز دگــــــر

     

    بال پــــروازبگیــــــــرید به سمــــــــــاوات وفــــــــا

    ندهــــــید عمــــــــرفنا برغم دنیــــــــا به هــــــدر

     

    (مسعود)این نغمــــــه سرود برهمگان شور حیات

    شـــــــادباشید همه عمر تاطلوع صبــــح ظــــــفر

    پاسخ:
    سلام. ممنون از لطف شما. البته لقب ادیب فرزانه بودن بیشتر برای استادی چون شما برازنده است نه من که هنوز اندر خم یک کوچه‌ام.
    آشنایی با شما برای من افتخاری بس بزرگ است.
    با افتخار لینکتون می‌کنم.
  • زهرا بادره
  • سلام آقای سیامک عزیز
    جدا همه شعرهایتان یک طرف و این شعری که برای طاهره خانم سرودید یک طرف
    قرار بگیرد این طرف سنگین تر خواهد بود چون جدا از فنون شاعری که به کار برده شده است شما قلب همسر مهربانتان را خوشحال کرده اید و این یعنی رضایت خدا و زندگی با عشق و علاقه انشاالله که همای سعادت همیشه بالای سرتان باشد .
    از اینکه به وئبلاگ من سرزده اید خوشحال شدم بسیار سپاسگزارم
    نام شما در زمره دوستان گرانقدر من قرار گرفت موفق و پیروز باشید
    پاسخ:
    سلام. ممنون از لطف شما.
    البته من همه شعرهام رو برای ایشون سرودم... فقط قبل از آشنایی با ایشون اسمشون رو نمیدونستم که شعری با این عنوان بسرایم.
    ممنون که به ما سرزدید.
    سرفراز باشید.
  • دختر آریایی
  • سرت را بر شانه ی خدا بگذار تا او با نوازش های دستان مهربانش قصه ی عشق را چنان زیبا برایت بخواند که نه از دوزخ وحشت کنی و نه از بهشت به رقص درآیی ، نه از نداشتن چیزی غصه بخوری و نه از نداشتن کسی . . .
    ــــــــــــــــــــــــــــــــــ
    درود...آپم...ممنون میشم بیای...[لبخند][گل]
    سلام آقا سیامک پیشاپیش روز مر و ولادت امام علی رو تبریک میگم
    پاسخ:
    ممنون از شما.

    سلام

     

     

    ماشاالله دوست من

     

     

     

    انشاالله چشم نخورد عشقت به همسرت

     

     

    گاهی انسان از عشق بنده ای به عشق خدا می رسد

    پاسخ:
    سلام. ممنون. انشااله که همینطور هم باشه.
  • سلمان عبدی زاده
  • سلام دوست عزیز وبزرگوارم . شعر زیبا وقابل تأملی از شما خواندم .
    خوشبخت تر باشید انشالله . یا حق
    پاسخ:
    سلام. ممنون از لطف شما. پاینده باشید.
    سلام داش سیامک منم شعر میگم خوشحال میشم به وبم سر بزنی...
    پاسخ:
    چشم حتما.

    ارسال نظر

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
    تجدید کد امنیتی