غزل تنهایی

اشعار شاعری بی تخلص

غزل تنهایی

اشعار شاعری بی تخلص

مشخصات بلاگ

من سیامک هستم. خودم رو شاعر نمیدونم. ولی هر از گاهی چیزهایی مینویسم و دوست دارم نظر شاعران و شعردوستان رو در مورد نوشته‌هام بدونم. خوشحال میشم منو از نظرات مفیدتون آگاه کنید.

بایگانی
آخرین مطالب
آخرین نظرات
پیوندهای روزانه

آی گله‌جاخ

سه شنبه, ۱۲ آذر ۱۳۹۲، ۰۴:۰۰ ب.ظ

گلدی شعبان یاریسی یر اوزونه آی گله‌جاخ

گویدکی آیه ددیم آی سنه بیر تای گله جاخ

ددی او گوندن ایشیخدی منه اونا تای اولمام

اونی سن گورسن اگر گونده سنه زای گله‌جاخ

من ددیم بو اوریین طاقتی یوخ پس نه زمان

اونون او صاف ایشیقیندان بیزه بیر پای گله‌جاخ

آی بیر آز گولومسنیپ چوندی منه بیله ددی

او گونه آز قالیره گونلری تز سای گله جاخ

البت بیر گون اولاجاخ ظلمتین عومری قوتولا

بونی هر کس بولوری قیش قوتولوپ یای گله جاخ


شب نیمه شعبان سال 86

نظرات  (۱۵)

salam galeb bod
پاسخ:
سلام... ممنون.
امیدورام مشکلی در خوندن شعر پیش نیومده باشه.
  • اسماعیل سالاریان
  • سلام و احترام و آرزوی موفقیت

    پاسخ:
    ممنون. کاش نظرتون رو در مورد شعر هم می‌فرمودید.
    سلام دوست عزیزم
    ممنون از حضورت

    شرمنده من وقتم خیلی اندک بود نتونستم شعراتونو بخونم

    شما اگه دوست دارین شعراتونو توی یه دنیا شعر انتشار بدین میتونم براتون یوزر پسورد درست کنم

    اگه مایل به همکاری بودید بگین که براتون یوزر و پس بسازم

    بازم ممنون
    پاسخ:
    سلام...
    ممنون که به وبلاگ من سرزدید. ببخشید که وقتتون رو گرفتم. هر وقت فرصت کردید تشریف بیارین اشعار رو مطالعه فرمائید. خوشحال میشم بتونم اشعارم رو تو وبلاگ شما منتشر کنم.
  • ارسلان زنگانلی
  • سلاملار. نه گؤزه ل یازیبسینیز.اللرینیز وار اولسون..
    البته باید به برخی از نکات هم اشاره داشته باشیم.از اونجاییکه ادبیات غنی و بین المللی ترکی هنوز تو مدارس کشورمون تدریس نمیشه،عمدتا دوستان در ابتدای نوشتن و پرداختن به ادبیات ترکی با مشکل گرامر و نوشتاری روبرو هستند.اگر به دوستان شاعر یا نویسنده که ادبیات ترکی رو تخصصی دنبال میکنن دقت کرده باشید از یک قانون نوشتاری خاص پیروی میکنند که متفاوت و زیباست.ما در هر ادبیلات و زبانی یک قانون محاوره و یک قانون نوشتاری داریم و زبان ترکی نیز از این امر جدا نیست.ولی چون عده ای با لاتین و عده ای نظیر ما از الفبا مینویسند،در نوشتار کمی متفاوت هستند.دوست عزیز از بیان این مطالب سعی در دقیق تر کردن شما در نگارش ادبیات ترکیتان را داشته و امیدوارم در راستای آموزش این زبان مادریمان همت کنید که به جز منفعت چیزی در آن نیست..
    یا حق...
    پاسخ:
    سلام...ممنون از این اینکه من رو میهمان کلمات زیباتون کردید.
    همونطور که فرمودید متاسفانه ما از آموزش زبان مادری‌مون محروم بوده‌ایم و به ادبیات ترکی خیلی کم آشنایی داریم.
     نوشتن به زبان ترکی با همین حروفات هم ممکنه ولی باید یاد گرفت که متاسفانه هنوز منبعی برای این مورد پیدا نکردم. به همین خاطر هست که ممکنه در خوندن شعر دچار مشکل بشیم.
    علاوه بر این مشکلات دیگه‌ای هم در گفتن شعر ترکی وجود داره. مثلا من دنبال قواعد عروضی ترکی خیلی گشتم ولی منبعی برای اون پیدا نکردم.
     شعر ترکی در حال از بین رفتنه و فقط در حوزه‌ی مرثیه است که هنوز داره نفس میکشه اونم خیلی ضعیف و بی کیفیت شده.
    امیدوارم اونهایی که با ادبیات ترکی آشنایی دارن دست به کار بشن و کتابهایی در این زمینه بنویسند.

    درود بر شما

     

    خیلی تلاش کردم متوجه معنی کامل شعر بشم ولی متاسفانه موفق نشدم. اگر در ادامه مطالب معنی شعر را هم می گنجوندید بسیار عالی میشد و ما هم می تونستیم از قلم نوشتِ زیبای شما لذت ببریم. البته خوندن این شعر به زبان ترکی هر چند با دریافت اندک معنی، خالی از لطف نبود.

    شاعر و نویسا بمانید 

    پاسخ:
    سلام.
     ممنون از اینکه به ما سر زدید.
    در مورد ترجمه شعر شخصا معتقدم شعر قابل ترجمه نیست. به طور مثال ترجمه‌های زیادی از شعر حیدربابای شهریار وجود داره ولی هیچکدوم به اندازه‌ی خود شعر دلچسب نیستند. در عوض ترجمه میتونم توضیحی درباره‌ی این شعر براتون بنویسم.

    این شعر رو در شب نیمه شعبان گفتم. و درباره امام زمان هست. در واقع شعر گفتگویی با ماه شب چهارده در آسمان هست. ترجمه بیت اول و دوم اینطوری میشه:
    نیمه شعبان شد، به روی زمین ما خواهد آمد
    به ماه آسمان گفتم که چون تویی قراره بیاید
    ماه به من گفت اونی که قراره بیاد از خورشید نورانی‌تره
    اگه اونی ببینی خورشید به نظرت تاریک خواهد اومد.

    بازم به ما سر بزنید.
    موفق و پیروز باشید.
  • ارسلان زنگانلی
  • سلاملار آ قارداش
    البته در حال حاظر چه بسیار از دوستان در زمینه شعر و داستان ترکی فعالیت میکنن که عمدتا بسیار عالی و در سطح خیلی بالایی قرار دارن.و طبق گفته قبلی اونهاییکه با الفبا ترکی رو مینویستند هم به یک قانون نوشتاری مشترک و خوبی رسیده اند که هم نوشتن و هم خوندن و مهمتر اینکه به یک مفهوم مشترک کلمات و واژگان دست پیدا کرده اند.شما میتونید از لینک های وبلاگ من برای آشنایی با دوستان و نوع نوشتن اونها استفاده کنید..
    پاسخ:
    سلام.
    ممنون از راهنمایی‌هاتون...حتما استفاده میکنم.
    سلام وبلاگت واقعا زیباست . .
    لذت بردم
    پاسخ:
    ممنون از لطفتون.

    slm agha siyamak

    man dar hade khodam mitonm beam vghean sheraton khoban

    edame bedid

    hatman moafagh mishin

    rasi bazam behemon sar beznid

    پاسخ:
    سلام. ممنون از اینکه نظر دادید.
    چقدر خوبه که از حروف زیبای خودمون برای نوشتن استفاده بفرمائید.
    ممنون.
    گاهی خداوند انقدر صدایت را دوست دارد که سکوت میکند تا بارها بگویی "خدای من"

    ممنون
  • سجاد سیفی
  • سلام شاعیر
    چوخ گوزل یازئپسئز . ساغ اُلون . اله ریز آغرئماسئن .
    آللاهیئن آمانئندا

    سیزین کیچیک قارداشئز
    سجاد
    پاسخ:
    سلام قارداش.
    ساغولون، وار اولون.
    سلام

    منتظر ماندیم نیامد قاصدی از کوی او

    همچنان در انتظار وصل جانان مانده ایم

    یامهدی ادرکنی

    سلامممم..

    درغمکده ام جای توخالی صنم امشب

    گلگون شده ازخون دلم دامنم امشب

    ازبهرشکایت زفراقت زجفایت

    ازعالم فانی به خدا پر زنم امشب

    پاسخ:
    سلام. مثل همیشه زیبا و خیال انگیز بود.
    پاینده باشید.
    سلام مثل همیشه عالی
    پاسخ:
    سلام دوست عزیز.
    ممنون از لطفتون.

    سلام.خسته نباشید میگم بهتون.

    شعرای خوبی نوشتین.

    من خودم مدتیه که شعر میگم،اوقات فراقتم با شعر پر میشه.بهم آرامش میده.

    آرزوی موفقیت دارم برات

    رشید از تبریز

     

     

     

     

     

     

     

    ر

    پاسخ:
    سلام. ممنون از لطفتون. امیدوارم موفق باشید. خوشحال میشم شعرهاتون رو برامون بنویسید.
    سلام و سیب و سعادت
    "‌راستش در ایلیا شما را خواندم "
    دوس داشتم بلاگتان را ببینم/این شد بهانه ی امدنم
    شعرهای قشنگی  بافته اید
    آهنگین و زیبا
    مستدام باد شعرنگاره هاتان /
    پاسخ:
    ممنون از لطف شما.
    پیروز باشید.

    ارسال نظر

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
    تجدید کد امنیتی