غزل تنهایی

اشعار شاعری بی تخلص

غزل تنهایی

اشعار شاعری بی تخلص

مشخصات بلاگ

من سیامک هستم. خودم رو شاعر نمیدونم. ولی هر از گاهی چیزهایی مینویسم و دوست دارم نظر شاعران و شعردوستان رو در مورد نوشته‌هام بدونم. خوشحال میشم منو از نظرات مفیدتون آگاه کنید.

بایگانی
آخرین مطالب
آخرین نظرات
پیوندهای روزانه

صبح امید

پنجشنبه, ۱۴ آذر ۱۳۹۲، ۰۴:۱۴ ب.ظ

دیشب ابلیس زمان، حمله به ایمانم کرد

من بخندیدم و او بنده‌ی شیطانم کرد

نام خود بر لب و آن تیغ سیاهی بر دست

سوی من آمد و قصد دل و هم جانم کرد

واندر آن مشعر شیطانی تاریکی‌ها

جام زهری به لبم داده و قربانم کرد

رگ انسانیتم را به جفا بُبرید او

درد غم آمد و از خنده پشیمانم کرد

خیس شد دیده من، شانه و پشتم لرزید

دیدی آن خنده‌ی کوتاه، چه گریانم کرد

گفتم ای سید من، از غم خود می‌میرم

دور کن روح مرا زانچه که ویرانم کرد

بانگی از عرش بیامد که غمت آخر شد

دستی از غیب رسید و همه درمانم کرد

"فاش می‌گویم و از گفته خود دلشادم"1

که مسیحا نفسی تازه مسلمانم کرد

صبح امید دمید و نفس تازه رسید

فلک و ماه بگردید و سلیمانم کرد

بی تخلص بسرایم همه اشعار تو را

چونکه نور رخ محبوب غزل خوانم کرد


شعری که خواندید یکی از بهترین شعرهایی هست که تا به امروز نوشتم. با سرودن این شعر فصل تازه‌ای از شعر گفتن من شروع شد. تو خود شعر هم به این مفهوم اشاره شده و نوید فصل تازه‌ای در زندگی رو میده. فصلی نو پر از عشق و امید.

به طور کلی میشه این شعر رو به دو قسمت اصلی تقسیم کرد.  بخش اول شعر را مفاهیمی مثل  غم،‌ ناامیدی، پشیمانی و اقرار به گناه تشکلیل می‌دهند در حالی که در بخش دوم امید، شادکامی و عاقب به خیری مفاهیم غالب شعر را تشکیل می‌دهد.

نظرات  (۶۴)

سلام. وبلاگ زیبا و خاطره انگیزی دارید.

این غزل رو خوندم. به نظرم جالب بود. امیدوارم موفق باشید.

پاسخ:
ممنون از اینکه به ما سر زدید.
بازم منتظر حضورتون هستم.
وبلاگ زیبایی داری ممنون
پاسخ:
ممنون از لطفتون.
  • فاطمه اردستانی(مسئول فناوری کانون ادبی بهار)
  • سلام دوست عزیز.
    غزل بسیار زیبایی بود
    از خواندنش خیلی لذت بردم.
    کلمات رگ. تیغ. شیطان و... کلمات بسیار جالبی در شعر شما بود
    و کلا طرح و قالب شعر طرح نو و زیبایی بود.
    موفق باشید

    پاسخ:
    سلام. ممنون از لطفتون. خوشحالم که از شعرم خوشتون اومده. این شعر رو خودم خیلی دوست دارم.
  • سید احسان
  • این غزل بسیار برتر از غزل قبلی است که درباره اش کامنت گذاشته بودم. هم از نظر معنا و هم از نظر فن بیان و شاعرانگی که می بایست در بیان یک مطلب داشت. اصولا بسیاری از مطالبی که در اشعار مطرح میشود تکراری است اما هنرمندی، ذوق و خلاقیت یک شاعر به علاوه زلالیت روح و احوالات قلبی او در هم می‌آمیزد و همان موضوع تکراری را برای ما شیرین و خواندنی میکند.
    در هر حال از این شعر لذت بردم.

    پاسخ:
    ممنون دوست عزیز. همونطور که فرمودید این غزل از غزلی که قبلا در مورد اون اظهار نظر فرموده بودید، بهتر و زیباتر هست. خودم هم این شعر رو خیلی دوست دارم. شعرها رو تقریبا به ترتیب سروده شدنشون به مرور در وبلاگ قرار میدم. این شعر نسبت به شعرهای دیگه تازه‌تر هست و مدت کمی از سروده شدنش میگذره. بعد از این شعر دوره‌ی جدیدی از شعر گفتنم آغاز میشه که با شعرهای قبلی متفاوتند. این شعر اولین شعر از آخرین دوره‌ی شعری من هست.
    سلام خسته نباشید زیباست
    بعضی از کلمات حشورو می تونیدجایگزین سازی کنید:
    1-نام خود برلب ویک تیغ سیا...
    2-سوی من آمدوقصدی به دل وجانم کرد واژه ی هم حشو می باشد
    3-مصرع 7ببرید او کمی سنگین تلفظ می شودپیشنهاد حقیر:رگ انسانیتم را گذر از تیغ نمودمی باشدکه ادامه ی تیغ بالاست ومعنی کمی پیچیده تر می شود
    4-جام زهری به لبم داده وقربانم کرد بسیار زیباست.
    یک توصیه دوستانه سعی نکن با آوردن حشو زود از قید شعرت آزاد شوی
    پاسخ:
    سلام... ممنون از نظر دقیق و مو شکافانه شما. خیلی خرسندم که وبلاگم خوانندگان دقیقی مثل شما داره.

    از نکاتتون استفاده بردم. بعضی از حشوها برای وزن شعر به کار رفتند ولی گاهی در واقع حشو هم نیستند. مثلا کلمه "آن" در بسیاری از شعرهای من وجود داره و معنی خاص خودش رو داره. من با این کلمه، کلمه‌ی بعد اون رو معرفه میکنم هرچند برای خواننده شعر ناشناخته باشن. این کلمه باعث میشه خواننده بفهمه که این تیغ رو میشناسه آن یار رو میشناسه و در خودش دنبال معنی اون کلمه باشه.
  • حسین ساکی
  • سلام خیلی خوب
    موفق باشید
    تـــب مـــی
    پاسخ:
    ممنون.
    موفق و پیروز باشید.
    آفرین استاد، من که لذت بردم
    آفرین
    با آهنگ پیش درآمد شور از آلبوم یاد ایام استاد شجریان،هماهنگ خوندمش
    خیلی زیبا
    پاسخ:
    ممنون از لطف شما. امیدوارم شعرم لایق آهنگ استاد باشه.
    من هم با این شعر یاد ایام میکنم.

    سلام

    خیلی خیلی قشنگ بود.بدون اغراق عالی بود

    موفق باشید

    پاسخ:
    ممنون از این همه لطفتون.
    پیروز باشید.
  • غریب آشنا
  • سلام
    این شعر نسبت به شعر قبلیتون که خوندم خیلی پخته تر بود و امیدوارم شعرهای جدیدترتون همین جور سیر صعودی خودشو طی کنه

    پاسخ:
    امیدوارم که همینطور باشه. ممنون از لطفتون.
    موفق باشید.
    سلام
    شعراتون واقعا خیلی زیبا هستن
    به نظر من که چاپشون کنید
    امیدوارم همواره موفق باشید
    پاسخ:
    سلام. ممنون. شما لطف دارید.
    امیدوارم روزی بتونم نوشته‌هام رو به چاپ برسونم.
    ولی فعلا در این حد نیستند.
  • منصور گروسی
  • سلام

     

    به

     

     

    سیامک عزیز و گرامی

     

    همیشه دلنواز سرا و شاد باشید

    پاسخ:
    ممنون دوست عزیز.
    موفق و شادکام باشید.
  • گتی رسائی
  • بسیار وب جالبی دارید . متاسفانه من نه شاعرم و نه منتقد . شعر دوست دارم هرچه به ذهنم میرسد مینویسم. حالا این نوشته ها که از دلم بر میاید از سعادتی که دارم به دل دوستان می نشیند . ولی من وبتان و شعر هایش را پسندیدم . امیدوارم موفق باشید. ببخشید که صاحبنظر نیستم. یعنی در این حد و حدود خودم را نمی دانم.
    پاسخ:
    ممنون از لطفی که دارید. نوشته های قشنگ و دلنشینی دارید. حتما که صاحب نظرید.
    به هر حال خوشحال شدم به ما سر زدید. بازم منتظر حضور پر برکتتون هستم.
  • منصور گروسی
  • سلامی مجدد

     

    جناب اقای سیامک عزیز و گرامی

     

    نظر لطف شما است

     

    خدمتتان عرض نمودم

     

    در صورتیکه سرور بیان ادرس کاربران را حذف مینماید

     

    بهتر نیست سروری انتخاب نمایید

     

    که تحمل حضور سایر رقبایش را

     

    مانند بلاگفا و بلاگ اسکای و و و در صحنه ی نت داشته باشد ؟

     

    و ادرس کاربران را حذف ننماید

     

    زیرا اینجانب برای اولین بار است که می بینم یک سرور

     

    ادرس کاربران را در نظرات عمومی حذف مینماید

     

    در زمینه سرایش شعر هم که فرمودید

     

    غزلسرایی شما در اینده انشالله بسیار خوب خواهد گردید

     

    اما احتیاج به ممارست دارید

     

    موفق  باشید

    پاسخ:
    سلام دوست عزیز. ممنون از اینکه نظر دادید.
    فکر نمیکنم اینطور که میفرمائید باشه. سرور بیان امکانات بسیار زیادی داره که واقعا بسیار جالب هستند. معمولا سرورها روی اسم کاربران به وبگاهشون لینک میکنن و اشتباه شما از این بابت بوده. در هر یک از نظرات اگه دقت فرمائید در قسمت بالا سمت چپ یه علامت کوچیک به شکل کره زمین قرار داره. اگه روی اون کلیک فرمائید به وبلاگ یا سایت نظر دهنده لینک خواهد شد.
    امیدورام سوی تفاهمی که پیش اومده بود، حل شده باشه.
    ممنون از حضورتون.
    سلام
    ممنون از اینکه به من سرزدید
    وب ارزنده ای دارید
    قالب وبلاگ هم بسیار وزین و متین هست ...
    اما به نظر من اشعار کمی در قافیه مشکل دارن و به اندکی تلاش و روانسازی بیشتر نیاز هست ... من فکر می کنم مطالعه غزل نو از اساتیدی چون جناب محمدعلی بهمنی، حسین منزوی و محمد سلمانی بتونه کمک زیادی در این زمینه به شما بکنه.
    پاسخ:
    سلام. ممنون از حضورتون.
    اشعار کمی مشکل وزنی دارند. امیدوارم در آینده این مشکل اصلاح بشه و اشعار بهتری رو میهمان دلهاتون کنم.
    ممنون.
  • گل بارون زده
  • سلام دوست عزیز . این غزل خوب نبود ، بلکه فوق العاده بود ؛ در مقایسه با دیگر اشعارتون باید بگم زیباتر و ناب تر سروده شده بود .
    از همان ابتدا که شروع به قرائت این غزل زیبا کردم حس فوق العاده ای به من دست داد شبیه حسی که پس از خواندن اشعار حضرت حافظ در قلبم احساس کردم .
    بس بسیار بیش از گذشته افتخار میکنم که سرزمینم شاعرانی خوش ذوق چون شما دارد .
    من بابت این همه ذوق و قریحه به شما تبریک میگم و برای شما برادر خوب و نازنینم آرزوی موفقیت دارم.
    پاسخ:
    سلام... این شعر رو خودم هم خیلی دوست دارم. این شعر اولین شعر از آخرین دوره‌ی غزل سرایی بنده است.سعی میکنم هر روز که میگذره شعرهام بهتر بشه. البته نظرات امید بخش شما باعث میشه به سرودن بیش از پیش امیدوار بشم. و انگیزه‌ی بیشتری برای شعر گفتن داشته باشم. ممنون از این همه لطف و محبت شما. امیدوارم لایق این کلمات باشم.
    موفق و پیروز باشید.
  • نسیم ادبی
  •  برای لذت خواندم؛ بسیار زیبا بود .جام شعرتان هرگز تهی مباد!
    پاسخ:
    خوشحالم که شعرها مورد توجه شما قرار گرفته‌اند.
    ممنون از حضور گرمتون. بازم به ما سر بزنید.
    شعراتون قشنگه.البته سعی کنید شعرهاتون مضامین مختلف اجتماعی رو در بر بگیره
    واز یکجانبه گرایی بپرهیزید.البته نظر من در مورد شعرهایی است که تا اینجا در این دفتر مجازی گذاشته اید.پیروز باشید.
    پاسخ:
    من یه غزلسرا هستم. مضامین اجتماعی جایی در غزل نداره. البته من شعرهایی غیر از غزل هم دارم که اینجا رو برای انتشارشون مناسب ندونستم.
    ممنون از حضورتون.
    سلام  اگه واقعا شعراز خودتان باشد بابگم. که حافظ زمانی و سرآمد شعرا خواهید بود واقعا جالب وپخته تر و با مضمون تر است . ارادت
    پاسخ:
    سلام. یادمه در دوران دبستان که بودم اکثر اوقات بعد از اینکه انشام رو تو کلاس میخوندم، معلممون میپرسید خودت نوشتی؟ اینطوری بود که فهمیدم نوشته‌هام با دیگر همکلاسی‌هام فرق داره. حالا وقتی شما فرمودید "اگه" واقعا شعر از خودتون باشه یاد اون زمان افتادم. اینطوری فهمیدم که واقعا از شعرم خوشتون اومده. البته هرگز شعرهام قابل مقایسه با شعر حافظ نیست. قرار نیست سر آمد شعرای زمان بشم. همین که دفتری داشته باشم که از من به یادگار بمونه برام کافیه.
    موفق باشید.
    سلام سیامک جان تو هم وب جالبی داری  از این شعر خوشم امد اگه میتونی قالب وبتو عوض کن تا وبت بهتر بهتر شود
    در صورت تبادل لینک به اسم
    داستان های کوتاه اموزندهhttp://maher1.blogfa.com/
    بعد از قرار دادن وب من به من خبر بده تا وب شمارولینک کنم قربانت ماهر

    پاسخ:
    سلام. ممنون از نظرتون.
    کاش میفرمودید که اشکال قالب وبلاگ چیه تا قالبی انتخاب کنم که اون اشکال رو نداشته باشه. البته ممکنه در مرورگرهای مختلف نمایش قالب فرق کنه. بهتره از مرورگر کروم استفاده بفرمائید که وبلاگ رو به شکل خودش ببینید.
    من با افتخار لینکتون میکنم.
    موفق و پیروز باشید.
  • فاطمه سادات
  • سلام آقا سیامک غزلی که گفته بودین به نظرم واقعا زیبا و بی نقص بود ، خیلی خوشم اومد..
    واقعا به دل  میشینه ..
    انشاالله همیشه پیروز و موفق باشید .
    پاسخ:
    سلام. ممنون از اینکه باز هم به وبلاگ خودتون سر زدید.
    خوشحالم که از این شعر خوشتون اومده و به دلتون نشسته.
    شما هم موفق باشید.
    ممنون.
    سلام دوست عزیز وبلاگ زیبایی داری !موفق باشید
    پاسخ:
    ممنون از لطفتون.
    شما هم موفق باشید.

    سلام

    از اینکه به وبم سر زدید ممنونم

    وب بسیار زیبائی دارید .این غزل شما خیلی قشنگ و آهنگین بود امیدوارم موفق و پیروز باشید

    پاسخ:
    سلام. ممنون.
    خیلی خوشحالم که از شعرم خوشتون اومده. بازم منتظر حضور گرمتون هستم.
    به زودی شعرهای دیگه‌ای تازه‌تری از خودم رو به نمایش خواهم گذاشت.
  • محمد زمین
  • عالی بود! (عکس گل هم اینجا نیست که یه عکس گل بذارم!)

    تو پیوندهای وبلاگ من سایتی هست به اسم "رها شاعرکی جوان" که توی اون وبلاگ که برید، علاوه برینکه خود ایشون شاعر هستند، تو پیوندهاشون جمع بزرگی از شعرای آنلاین هست که تقریباً همگی با هم در ارتباطند و در نقد و رشد هم نقش به سزایی دارند.

    می تونید باهاشون آشنا شید. مهدی آخرتی هم توی لینکای این سایت جزو مطرح ها هست. همایش هایی اگر در سطح کشور برگزار بشه هم می تونید مطلع شید تو این جمع.

    پاسخ:
    سلام. ممنون. هرچند اینجا نمیشه گل فرستاد ولی من پیام گل شما رو دریافت کردم.
    ممنون از وبلاگی که معرفی نمودید. حتما سر میزنم.
    موفق باشید.
    با سلام
    دوست خوب و شاعر ارجمند
    شعر صبح امید ، خیلی زیباست و خالی از هر گونه عیب و نقص ، هم از نظر وزن و آهنگ و هم از نظر محتوا و مفهوم خیلی عالیست.
    یقیناً در آیند ه اشعار زیبا و بی نقص از شما خواهیم دید .
    شعر ترکی آی گله جاخ  هم زیباست ولی اشکالات وزنی کوچولو یی دارد. 
    مثال : مصرع ددی اوگوندن ایشخدی منه اونا تای اولامام 
    بهتر بود این طور می گفتین : ددی او گوندن ایشخدی من اونا تای اولمام 
    پاسخ:
    سلام. ممنون از لطفتون. مایه خرسندی منه که بزرگانی چون شما از شعرم خوششون بیاد. نظرهایی زیبا و امید بخش شما منه به سرودن و شعر گفتن امیدوراتر و مصمم‌تر میکنه. امیدوارم در این راه همراهم باشید.
    خوشحالم که شعرهای ترکی‌ هم میتونن در این وبلاگ مخاطب داشته باشن. به پیشنهادتون موفقم و شعر رو به صورتی که فرمودید اصلاح کردم.
    ممنون از راهنمایی‌های ارزنده‌تون.

    سلام سیامک جان
    بهت تبریک میگم به خاطر افتادگی و نقد پذیری که داری.
    این نقدی که مینویسم برداشت من از شعر هست و ممکن است برداشت بنده غلط باشه . چون هیچ کسی نمی تونه روحیات شعر رو مثل خود شاعرش درک کنه.
    1- سوی من آمد و قصد دل و هم جانم کرد    . به نظر من میشه اینطور گفت:
    سوی من آمد و قصد دل و ایمانم کرد.  
    2-  برداشت من از( سید من  ) که بکار بردی ، انگار به خدا داری میگی چون تو بیت های بعدی این برداشت بیشتر میشه ، اگه این طوره  ،میشه بجای سید من گفته بشه یارب من . چون سید من برای خدا رتبه کمی هست
    3- تضمین بسیار جالی از حافظ بکار بردی
    پاسخ:
    سلام... ممنون از اینکه دوباره دعوت ما رو پذیرقتید و با نظرات ارزشمندتون ما رو مورد لطف قرار دادید. وبلاگ شما یکی از وبلاگهای مورد علاقه منه و مرتب سعی میکنم که بهش سر بزنم. داشتن خوانندگانی مثل شما برای من مایه‌ی افتخار و مباهاته.
    1- بیت جایگزین که فرمودید در نهایت زیبایی هست ولی با مصرع قبلی نمیخونه. چون وقتی تیغی بر دست هست، منظور کشتن هست نه ربودن ایمان. دل و جان در این جا دو جنبه مختلف قصد شیطان رو نشون میده.
    2- بعد از فرمایش شما شعر رو دوباره خوندم و متوجه فرمایش شما شدم. همونطور که گفتید برداشتی که در نگاه اول از لفظ سید میشه داشت همون خداست. ولی در واقع اینطور نیست. منظور از سید یه جور واسطه‌ی بین خدا و شاعر هست. یه جور واسطه‌ی فیض. یه چیزی تو مایه‌های ساغی تو اشعار حافظ یا شاید پیر مغان. البته متفاوت از اونهاست.
    3- یک بیت حافظ کافیه که کل شعر رو زیبا کنه.

    - نکته ای که اینجا میخواستم مطرح کنم اینه که قصد دارم در آینده در ادامه مطلب هر شعر توضیحاتی در مورد رمزها، شان نزول اشعار، و نکاتی دیگه رو بنویسم. خوشحال میشم شما و دیگر دوستان در این مورد نظر بدید. تا اگه موافق بودید این کار رو شروع کنم.
    ممنون از نظرات ارزنده شما.
    یا علی.
    خدایـــــا ...

    مدعیان رفاقت ، هر کدام تا نقطه ای همراهند ...
    عده ای تا مرز منفعت ...
    عده ای تا مرز مال ...
    عده ای تا مرز جان ...
    عده ای تا مرز آبرو ...
    و همگان تا مرز این جهان ...

    تنها تویی که همواره می مانی ... !

    شعرهای خوبی نوشته ای .امیدوارم شاعر بمانی.
    پاسخ:
    ممنون. واقعا شاعر ماندن در این دوران بسیار سخت هست.
    تو این زمانه که احساسات رنگ باخته‌اند.
  • allahyargholamiamoli
  • به وزن و قافیه آگاهید فقط سعی کنید زبان خود را امروزی کنید و به محاوره نزدیک شوید واژه ی بخندیدم - یا ببرید انسان را از لحاظ زمانی به ده ها سال قبل میبرد شاید این ایراد درمن هم باشد ولی باید خودمان را یواش یواش امروزی کنیم
    پاسخ:
    سلام...ممنون از نظرتون.
    من هم به زمان امروزی شعر گفتم هم به سبک کلاسیک. ولی شخصا این سبک رو بیشتر دوست دارم.
  • احمد عسگری
  • صدها سلام و هزاران درود

    امیدوارم که ایام به کام باشد و سلامت باشید

    بسیار ذوق زده و خوشحال شدم از اینکه افتخار دادید و سری به کلبه محقر برادرتون در آزادی نو زدید

    از بیشتر اشعارتان به ویژه " صبح امید " احساس خوبی پیدا کردم و طبع روان ولطیف شما را ستایش میکنم دوست عزیزم

     

    اگر صلاح بدونید میخواستم پیشنهاد کنم که تبادل لینک داشته باشیم

     

    * ضمنا این برادر کوچک تان دبیر سرویس فرهنگ و اندیشه روزنامه کلید سیاست است که این فعلا به صورت مجازی منتشر می شود و ان شاء الله طی هفته های آتی نسخه کاغذی روزنامه نیز در دکه های روزنامه فروشی قابل دسترسی خواهد بود

                          http://kelidsiasat.com/release.pdf

    اگر تمایل به همکاری در زمینه ادبیات و روزنامه نگاری فرهنگی داشته باشید برای اینجانب باعث افتخار است که دست تان را به گرمی بفشارم

     

    شادکام و سربلند باشید

    پاسخ:
    دوست عزیز و بزرگوار سلام.
    از اظهار لطف و محبت شما بسیار ممنونم.
    در مورد تبادل لینک باید بگم که چون وبلاگ یه وبلاگ شعر و ادبی هست، دوست دارم لینکهام هم به این موضوع اختصاص داشته باشه.

    در ضمن نشریه‌تون رو تا حدودی مطالعه کردم. جالب و وزین بود. اگه کمک و خدمتی از دستم بربیاد حتما مضایقه نخواهم کرد.
    موفق باشید.
  • اسماعیل (ساحل)
  • سلام.

    بسیار عالی و زیبا.
    پاسخ:
    سلام.
    ممنون از اینکه دوباره مهمون ما شدید.

    خیلی عالی بود. هیچ مشکلی از نظر مفهومی و سکته ای  از نظر وزنی در شعر وجود ندارد.  صرفا فکر میکنم در مصرع "وندر آن مشعر شیطانی تاریکی‌ها" ؛ الف مربوط به وندر هم نوشته بشه قشنگتره.  "واندر" ؛ البته نظر شماست.

    موفق باشید. خیلی خوب بود.

     

    پاسخ:
    به چشم. حتما اینکار میکنم. مطمئن هستی که خوانندگان شعر شناس ما تلفظ درست شعر رو خواهند دونست.
    ممنون.
    سلام و درود

    زیبا خواندمتان
    پاسخ:
    سلام.
    ممنون از لطف شما.
    سلام
    شعر خوبی بود
    در بعضی مصراع ها وزن روان نیست اما توانمندی خوبی در کار و موضوع وجود دارد به خصوص بیان نکردن هنری تخلص شاعر.
    به نظرم شما برای بهتر شدن نیاز به مطالعه در باب علم شعر(وزن ، قافیه  و ...) دارید .
    این همه نظرات یک مخاطب غیر حرفه ای است.
    موفق باشید
    یاحق
    پاسخ:
    سلام.
    ممنون از نظرتون.
    شما اولین کسی هستید که به تخلص شعرهای من اشاره فرمودید. خوشحالم که نظرتون رو جلب کرده.
    همونطور که فرمودید نیاز به مطالعه دارم. سعی میکنم علاوه مطالعه در مورد اوزان عروضی بسیار شعر مطالعه کنم. مخصوصا اشعار حافظ و شهریار که نابترین شعرهاست.
  • فاطمه نور
  • اومده بودین توی وبم(شعرای خواب منو تو)شما نظرتون رو درباره شعرای من نگفتین.هر وقت نظری دریافت کردم نظری میدم که مفید واقع بشود.فقط لازمه که بگید آدرس وب منو از کجا گرفتین.موفق باشید.
    پاسخ:
    سلام. حتما اگه فرصتی شما نظرم رو در مورد شعرهای خوابتون مینویسم. ممنون که سر زدید. 
    نمیدونم چه اهمیتی داره ه آدرس وب شما رو از کجا گرفته باشم.
    موفق باشید.
    خیلی  خوب شعر واندیشه تان ،لینکتان کردم تا از خوانندگان شعرهات باشم
    پاسخ:
    سلام. ممنون از لطفتون.
    موفق باشید. 

    من بی دعوت اومدم

    شعرتون پرمعنا بود.

    پاسخ:
    همه شعر دوستان به مهمونی واژه‌ها دعوتند.
    ممنون از لطفتون.
  • بانوی آفتاب
  • سلام...خیلی ممنونم که بهم سر زدین وو به وبلاگ زیباتون دعوتم کردین..
    خیلی شعر زیبایی بود...لذت برم...امیدوارم موفق باشید
    پاسخ:
    سلام. ممنون که دعوت ما رو پذیرفتید.
    سلام دوست عزیز زیبا بود ، براتون آرزوی موفقیت دارم .
    پاسخ:
    شما هم موفق باشید.
    سلام و عرض ادب
    وبلاگتون زیباست . و همچنین اشعارتون . البته با توجه به تاریخ اشعارتون قبل از من شروع به سرودن شعر کرده اید .  امیدوارم موفق باشید
    دوباره برای خواندن شعر و نظرات بهتر بر می گردم .

    پاسخ:
    سلام.
    ممنون که به وبلاگ من سر زدید.
    شما هم شعرهای قشنگی دارید.
    منتظر حضور دوباره شما هستم.
    من سر رشته ای از شعر و ادبیات ندارم و نمیتونم نقد کنم شعرتونو 
    امـــــــــــــــــــــــــــا
    به عنوان یک خواننده ...شعرتون احساس خوبی بهم داد 
    تشکر
    پاسخ:
    ممنون از نظر لطفتون.
    خوشحالم که شعرم تونسته حس خوبی به شما بده.
    salam kheyli ali bood
    درود و عرض ادب گرامی
    بسیار زیبا قلم زدید..باید شما را ستود
    قلمی توانا دارید
    امیدوارم بازهم بتوانم خواننده شما و نوشته های زیبایتان باشم
    به همین دلیل شما رو لینک میکنم تا بیشتر بیاموزم
    خرسندم از اینکه با این مکان ادبی اشنا شدم
    مانا باشید
    و شادزی..


    پاسخ:
    سلام دوست عزیز.
    ممنون که به ما سرزدید.
    خوشحال میشم شعرهام دوباره میهمان چشمان شما باشن.
    موفق و پیروز باشید.
    آفرین بسیار زیبا بود :) خوشحال شدم
    پاسخ:
    ممنون. من هم خوشحال شدم.
    بسیار زیبا بود
    درود
    پاسخ:
    ممنون. درود بر شما.
  • تپــــــش
  • بنظرم هرچی راحت تر بشه مقصودو گفت ؛ راحت تر حرف زد ؛ خیلی ساده

    بهتر از اوزان مثنوی و قصیده و... هست

    که این نظر منه

    با ارزوی موفقیت دوست گرامی...

    پاسخ:
    بله همینطوره که میفرمائید.
    ولی آهنگ و وزن و قافیه میتونه به مراتب برای خواننده جذابتر باشه و اثر کلام و چند برابر کنه.
    سلام مرسی که به وبلاگم سر زدی اگه مایل به تبادل لینک باشی با اسم نقاش شهر لینک کن و بهم خبر بده و اینکه
    ابلیس زمان یه چیز بی معنی و ابلیس مرتببش از شیطان بالاتره ولی در کل خوبه
    پاسخ:
    سلام. ممنون که به وبلاگ من سر زدی.
    ابلیس اسم خاص هست. و شیطان اسم عام برای پلیدی.
    اسم خاص هم میتونه با پسوند زمان ادا بشه. مثل شمر زمان. حسین زمان.  و هیچ مشکلی نداره.
  • آرزوی شاپرکها
  • رگ انسانیتم را به جفا بُبرید او

    درد غم آمد و از خنده پشیمانم کرد

    عالی

    درود بر شما شاعر گرامی
    سلام از اظهار لطف شما ممنونم
    امیدوارم موفق باشید
    من یاد گرفته ام که به احساسات دیگران چه با زبان نثر و چه شعر احترام بگذارم و قطعا در آن حد نیستم که راهنمائیتان کنم و آرزویم این که روز به روز قریحه ی شاعری تان شکوفاتر از پیش باشد
    مانا باشید
    پاسخ:
    سلام.
    ممنون که لطف کردید و به وبلاگ ما تشریف آوردید.
    همه باید یاد بگیریم که به احساسات دیگران احترام بگذاریم.
    خوشحال میشدم حداقل به عنوان یه خواننده‌، نظر خودتون رو در مورد نوشته‌های این حقیر می‌فرمودید.
    سلام دوست عزیز وبلاگم منتظر حضور دوبارتونه
    پاسخ:
    سلام. حتما سر میزنم.
    ممنون.

    سلام شعراتون خیلی زیباست ممنون که به وبلاگم سر زدید

    پاسخ:
    ممنون. خواهش میکنم.
    سلام دوست عزیز ، شعرتون زیباس ، همچنین شعر ترکیتون . موفق باشید 
    پاسخ:
    سلام. ممنون از لطف شما. راستش اول نمیخواستم شعرهای ترکیم رو تو این وبلاگ قرار بدم. چون معتقد بودم مطالب وبلاگ باید یه دست و هماهنگ باشن. به علاوه فکر میکردم مخاطب شعرهای ترکی کم هستند. ولی با نظرهای دوستان متوجه شدم که چقدر خواننده‌ی ترک زبان دارم. خوشحالم که اشعار ترکیم هم مورد توجه دوستان قرار گرفته.
    بسیار خوشحالم که با شاعری چیره دست آشنا شدم . شعرهای بسیار زیبا و تکنیکی ات را خواندم و لذت بردم. دست مریزاد

    من هم خط خطی هایی دارم که دو سه تایشان هنوز در صفحه اول وبلاگم قابل مشاهده هستند.خوشحال می شوم تو هم نظرت را راجع به آن ها بگویی


    پاسخ:
    ممنون از نظر لطفتون. البته هنوز با واژگانی که شما در مورد من به کار بردید فاصله دارم. امیدوارم روزی لایق این واژه‌ها باشم.

    حتما از نوشته‌هاتون رو میخونم، هر چند در حدی نیستم که نظر کارشناسی در مورد اونها بدم ولی به عنوان یک خواننده‌ی عادی نظرم رو بیان میکنم.

    salam mamnon az hozor gar meton ..

    sher haye  shoma alian ..
    man lezat bordam .. ghalam khobi darid..
    پاسخ:
    سلام. خوشحالم که از شعرهام خوشتون اومده. هرچند به کار بردن لفظ عالی شاید کمی مبالفه آمیز باشه.
    ممنون.

    درود بر شما

     

    هر بار که فرصتی پیش میاد به سراغ اشعار شما میام و از خواندن اشعارتون لذتی وصف ناشدنی می برم. درود بر این قلم توانا و قریحه ی زیبای شما ..

    در مورد اشعار ترکی هم کاملا با شما اشتراک نظر دارم! مثل ترجمه های اشعارِ خارجی، که خواندن با زبان اصلی بسیار توفیق دارد تا خواندن ترجمه ی اشعار! از زیبایی شعر هم کاسته می شود.

    بله، تا حدودی متوجه معنی کلی شعر شدم و لذت بردم. این بسیارعالیست که شاعرانی همچون شما، زبانِ مادری را پاس میدارند. زبانِ شعر که شهریاری باشد متوجه معنی به طور کامل هم نشوی شیرین است.

    شاعرتر از همیشه ..

    مانا و نویسا باشید.

    پاسخ:
    از این همه لطف و محبت شما شرمنده میشم. امیدوارم که لایق واژه‌های پر مهر شما باشم.
    شعرهای ترکی خودم رو لایق این زبان نمیدونم. درسته من ترک زبان هستم و از صبح تا شب به این زبان صحبت میکنم ولی متاسفانه دستیابی به منابع اصیل ترکی خیلی سختر از فارسی هست. رادیو، تلویزیون، مجله، کتابهای درسی و غیر درسی، اینترنت و حتی در و دیوار شهر هر جا که نگاه میکنی پر است از منابع بسیار عالی از ادبیات فارسی. و این ادبیات ناخودآگاه ما رو  به سمت خودش میکشونه. به خاطر همین هست که گفتن شعر ترکی بسیار سختر از شعر فارسی هست. شاید تنها منبع اصیل شعر ترکی برام همون دیوان ترکی شهریار باشه. با این حال سعی میکنم باز هم شعر ترکی بگم.
    موفق باشید
  • ✿ℐℴℒℸ✿
  • من بی تو
    شعر خواهم گفت
    تو بی من چه خواهی کرد؟
    اصلا یادت هست...؟
    پاسخ:
    ممنون که به ما سر زدی.
    قشنگ بود.
  • sساناز امامی
  • سلام من از شعرای ترکی تون خیلی خوشم میاد من خودم زیاد شعر میگم ولی تا حالا نتونستم شعر ترکی بگم امیدوارم از این شعرها بیشتر تو وبلاگتون ببینم مرسی
    پاسخ:
    سلام. متاسفانه من کمتر شعر ترکی میگم. خودم هم خیلی دوست دارم که بتونم شعرهای بهتری به زبان مادری بگم، ولی شما که خودتون شاعرید به مشکلات سرودن شعر ترکی حتما آشنا هستید ولی با تشویق‌های شما دوستان حتما سعی میکنم از این به بعد شعرهای ترکی بیشتر و بهتری بگم.
    ممنون.

    زیبا و دلنشین . سلااااام

    زیبا بودن شعرهاتون واقعا دوسشون دارم
    پاسخ:
    سلام... ممنون. خوشحالم که شعرهام مورد پسند شما قرار گرفته. منتظر شعرهای جدیدم باشید.
  • امیرم.عباس(پسر سیزده)
  • سلام.خیلی خوشم اومد واقعا مهارت داری.به دو زبون شعر گفتن کار هرکسی نیست.من خودم ترک زبانم .غزل هات وقعا عالیه .خیلی دوست دارم نظراتت رو بازم بشنوم اگه بدی خوشحال میشم.
    پاسخ:
    سلام. ممنون از لطفتون. خوشحالم که از شعرهام خوشتون اومده. شعرهای شما هم بسیار زیبا و با احساس هستن. بازم بهتون سر میزنم.
    سلام مرسی که سرزدید!
    این شعر فوق ااعاده بود،تبریک
    اگه با تبادل لینک موافق بودید اطلاع بدید

    سلام دوست من.معذرت میخوام انقد دیر سر زدم و جواب کامنتت رو دادم

    شعرهای زیبایی داری


    در پناه یار
    پاسخ:
    سلام. ممنون از اینکه به ما سر زدی.

    بسیار عالی 
  • دختر آریایی
  • گاهی لگدی از پشت میتواند برداشتن قدمی به جلو باشد...
    درود...آپم...ممنون میشم بیای...

    ارسال نظر

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
    تجدید کد امنیتی