غزل تنهایی

اشعار شاعری بی تخلص

غزل تنهایی

اشعار شاعری بی تخلص

مشخصات بلاگ

من سیامک هستم. خودم رو شاعر نمیدونم. ولی هر از گاهی چیزهایی مینویسم و دوست دارم نظر شاعران و شعردوستان رو در مورد نوشته‌هام بدونم. خوشحال میشم منو از نظرات مفیدتون آگاه کنید.

بایگانی
آخرین مطالب
آخرین نظرات
پیوندهای روزانه

بی تخلص

پنجشنبه, ۱۶ آبان ۱۳۹۲، ۰۳:۴۳ ب.ظ


بی تو من کربوبلایم

با تو من رود فراتم

بی تو من یک شب تاریک

با تو اما آفتابم

بی تو من سردتر از دی

با تو اول بهارم

بی تو من سیاه و بی رنگ 

با تو من رنگین کمانم

بی تو من هیچ کسی نیستم

با تو میشم شاه عالم

بی تو من دلم گرفته

اینه آخرین کلامم

من همون شاعر خسته

که تخلصی ندارم

شهریور 84

نظرات  (۱۶)

  • فاطمه اردستانی
  • سلام آقا سیامک.
    اشعارت خیلی زیبا بود.
    خیلی لذت بردم از خواندن شون.
    به شما تبریک میگم بابت  رباعی و دوبیتی های زیباتون
    من مطمئنم که شما در آینده یک شاعر مشهور و توانمند می شوید
    موفق باشید.
    پاسخ:
    سلام...ممنون از لطفتون... حرفهاتون به من روحیه و امید میده. و سعی میکنم شعرهای بهتری بگم. خیلی ممنون از اینکه نظر دادید. به زودی شعرهای جدیدتری توی وبلاگ خواهم گذاشت. خوشحال میشم بازم به من سر بزنید.
  • تمدن مجازی آن دخترک
  • سلام...
    بسیار خوشحالم که اشعارتون رو خوندم و نظرم اینه که در نهایت سادگی و روان بودن، بسیار آرامش بخش و پر از عاطفه هستند...
    امیدوارم به سرودن همچنان ادامه بدین..

    موفق و پاینده باشید...
    پاسخ:
    سلام ممنون از اینکه نظر دادید.
    راستش الان حدود 2 سالی میشه که دیگه شعر نمیگم. اکثر شعرهام مربوط به زمان دانشجویی میشه که فرصت زیادی برای خلوت کردن داشتم. تا حالا شعرهام رو تو هیچ جایی منتشر نکردم و حتی برای دوستان نزدیکم هم نخوندم. تا اینکه تصمیم گرفتم اونها رو تو فضای مجازی منتشر کنم. راستش نظرات خوانندگان باعث ایجاد شور دوباره برای سرودن در من شده و قصد دارم در کنار سایر کارهام شعر گفتن رو هم ادامه بدم.
    سلام آقای سیامک
    امیدوارم موفق باشید
    من خودم شعز نو میگم تو وبمم مطالب برای خودمن رشتم ادبیات
    شما به غزل و وزن عروضی علاقه دارید بیشتر غزلهای قویی مثل حافظ شهریار محمد علی بهمنی حسین منزوی سعدی و...مطالعه کنید دایره لغات شعریتون افزایش پیدا کنه بعدم سعی کنید وزن رو خوب یاد بگیریذ کتاب عروض فارسی عباس کامیار بد نیست تو این زمینه. . .تو شب شعر ها گارگاه های شاعری شرکت کنید . . .
    اطلاعاتی که خودم داشتم و باهاتون در میون گذاشتم. . .چون قابلیت اینکه قوی تر شعر بگید دارید. . .
    به امید موفقیتتون و اولین کتاب چاپ شد از شما
    پاسخ:
    سلام... ممنون از نظرتون.
    شعرهاتون رو خوندم. بسیار زیبا بود. من تحصیلات ادبیات ندارم من همونطور که فرمودید با اصول وزنهای عروضی آشنایی ندارم. و بیشتر شعرهام مشکل وزن دارن. سعی میکنم کتابی که فرمودید رو پیدا کنم و مطالعه کنم. البته قبلا تو اینترنت دنبال همچین چیزی گشتم ولی چیز بدرد بخوری پیدا نکردم. خوشحال میشم اگه سایتی در این مورد میشناسید معرفی کنید. یا اینکه یه کتاب الکترونیکی در این مورد باشه خیلی خوب میشه.
    همونطر که فرمودید دایره لغاتم کوچیکه، ولی اینو میپسندم و به عنوان یه سبک قبولش دارم. یعنی زیاد هم دوست ندارم از کلماتی که عموم به اون آشنایی ندارن استفاده کنم. به طور مثال ترجیح میدم از کلمه "قلم" استفاده کنم تا کلمه‌ای مثل "کلک".
    ممنون که امیدوارم میکنید ولی قصد چاپ  کتاب رو ندارم. همونطور که گفتم خودم رو شاعر نمیدونم.
    البته شعرهایی که گذاشتم مربوط به هفت یا هشت سال پیش میشه...شعرهای تازه‌ترم کیفیت بیشتری دارند که قصد دارم اونها رو تو آینده نزدیک تو وبلاگ منتشر کنم. خوشحال میشم بازم به اینجا سر بزنید و نظرتون رو در مورد شعرهای دیگه‌ام هم بنویسید.
  • شعرهای روی تیغ
  • دوست گرامی
    زمانی که قدم رنجه فرمودید و به وبلاگ من اومدید لطف می کردید یکی از آثار رو می خوندید تا بنده هم از حضور شما استفاده می بردم.


    بهرحال...
    شما نباید در قید کلمات بمونید.
    وزن چیزی نیست که بشه با کلمات بدستش آورد.
    زیاد سعی نکنید که وزین بنویسید.
    پاسخ:
    سلام دوست عزیز... اشعار زیبای شما رو خوندم... ولی در حدی نیستم که به نقد اونها بپردازم.
    ممنون از نظرتون.
    من منظورم کلمات مترادف و سخت نبود دایره لغات معمول که شاید در صحبت های روزمره ام استفاده بشن اما تو یک شهر تبدیل به مضمون عالی شده باشن و در ذهن شاعر حک بشن. . .
    اگر کتاب الکترونیک دراین باره دیدم بهتون اطلاع میدن. . .
    پاسخ:
    خیلی ممنون از اینکه دوباره ما رو شرفیاب کردید. درست میفرمائید، دایره لغات وسیعتر باعث میشه راحتتر شعر گفت.
    خیلی ممنون از راهنمائی‌های مفیدتون.
    باز هم منتظر حضورتون هستم.

    سلام علیکم
    موفق باشید
    پاسخ:
    ممنون از لطفتون.
    شما هم موفق و پاینده باشید.
    سلام ممنون که به وبلاگم سر زدید به نظر من هم شما باید تواناییتون رو تو عرصه ی شعر نو تجربه کنید.در ضمن یه مقدار از نظر وزنی مشکل داره شعرتون ولی اگه اشعارتون رو یه مقدارواژه هاش رو عوض کنید وزنش میتونه درست بشه.به هرحال براتون آرزوی موفقیت دارم
    پاسخ:
    سلام...ممنون از نظرتون.
    من شعر نو هم گفتم و یکی از اونها رو هم در وبلاگ قرار دادم. (شعر زندگی)
    به علاوه بیشتر شعرهایی که گذاشتم مربوط به سالهای دور میشن، موقعی تو شعر گفتن کم تجربه بودم. به خاطر همین هم از نظر وزنی اکثرا مشکل دارن. در مورد واژه هایی که به نظرتون میشه عوضشون کرد بگید تا اگه بهتر بودن جایگزین کنم.
    من هم برای شما آرزوی موفقیت دارم. ممنون.

    سلام.ممنون که سرزدید.اشعار جالبی دارید.اما اگه میشه یه شعر نو هم بسرایید به نظرم استعدادتون در زمینه شعر نو خیلی بالاست.اگه با تبادل لینک موافق بودید خبر بدید.موفق باشید.

    پاسخ:
    سلام. ممنون از نظرتون.
    من شعر نو هم میگم. به زودی اونها رو تو وبلاگ قرار خواهم داد.

    سلام

    ممنون که بهم سر زدی..

    بخاطر ذوق و استعداتون تبریک میگم،احساس رو خوب توی شعرات پیاده میکنی،و این خیلی خوبه،من نمیدونم چند سالتونه......

    اما مطمئنم ،روزی شاعر خوبی خواهی شد،اگه ادامه بدی.....

    اگر مایل به تبادل لینک هستی خبرم کن

    پاسخ:
    سلام.
    ممنون از لطفتون. حرفهاتون منو به دوباره شعر گفتن ترغیب میکنه.
    من تو آستانه سی سالگی هستم. ولی این شعرها حدود هشت سال پیش نوشته شده. دوست دارم که یه کتاب شعر از خودم به یادگار بگذارم.
    ممنون از اینکه نظر گذاشتید.
    بازم منتظرتون هستم.
    یکم بیشتر زبون شعر رو مهمون کلماتت کن که بشه با لذت و بی آلایش اونهارو خوند
    یه جوری که بیشتر روون بشه
    شعر یه حس لطیفه گاهی قافیه هم که نباشه مشکلی نیست ولی باید اون حس حتما باشه که قلب آدما و حسشون رو با خودش همراه کنه

    "بی تو من سیاه و بی رنگ 

    با تو من رنگین کمانم"

    مثلا اینجا یکم بهتر شده
    امیدوارم موفق باشید

    پاسخ:
    ممنون از راهنمایی‌هاتون. حتما مد نظر قرار میدم.
    خوشحال شدم که به من سر زدی. بازم منتظر نظرات سازندتون هستم.
    میشه بجای بی تو من هیچکسی نیستم اینو بگید
    بی تو من هیچ هیچم
    با تو میشم شاه عالم
    البته قصد جسارت ندارم خودمم رشته ام ریاضی هست 
    ولی اینجوری روون تر هست
    خلاصه ببخشید این نوشته شماست و مختارید هر جور میخوایید بنویسیدش
    پاسخ:
    خواهش میکنم.... از نظرات سازندتون استقبال میکنم.
    خوشحالم که خوانندگان خوبی مثل شما دارم.

    پیشنهادتون خیلی زیباست و شعر رو قشنگتر میکنه فقط وزن رو دچار مشکل میکنه.
    ممنون از اینکه نظر دادید.
    سلام دوست عزیز من احترام خاصی برا شاعرا قائلم . ادامه بدید فقط به نظرم یه کم احساس تو شعرتون کمرنگه . ممنون از حضورتون .
    پاسخ:
    سلام... ممنون از نظر لطفتون. با نظرهای خوانندگان باعث شده تصمیم گرفتم شعر گفتن رو از سر بگیرم. سعی میکنم شعرهام اشکالات قبلی رو نداشته باشه.
    ممنون از لطفتون.

    سلام.قشنگن.

    فقط اینو  میدونم که  شعرف بیشتر از  قالب، محتوا است...

     

     

     

    پاسخ:
    ممنون از نظرتون. ولی قالب خوب هم باعث تاثیر بیشتر محتوا میشه. در واقع قالب در خدمت محتوا باید باشه نه برعکس.
  • کفر من تا دین تو
  • بسیار زیبا و عالی
    پاسخ:
    ممنون از لطفتون.
  • گل بارون زده
  • سلام آقا سیامک . شعرهاتون بی تکلف و ساده اند و اصلا چون ساده و بی تکلف اند  به دل میشینند .
    براتون آرزوی موفقیت می کنم چرا که طبع شعر بسیار لطیفی دارین.
    با اجازه تون لینک شدین ممنون میشم وب بنده ی حقیر رو تحت عنوان " یک فنجان شعر ناب " لینک کنید ؛باعث افتخاره .
    مستدام باشید
    پاسخ:
    سلام...ممنون از نظر لطفتون...خوشحالم که شعرهام به دلتون نشسته...شاید خیلی‌ها خوششون نیاد ولی من نوشتن شعر بی تکلف رو یه سبک برای خودم میدونم...
    با افتخار لینک شدید.
    سلا.از شعرهایتان لذت بردم.ولی شعرای غیر تهرانی را همراه با معنی بنویسید.
    پاسخ:
    فکر میکنم منظورتون شعرهای غیر فارسی باشه.
    همونطور که قبلا هم گفتم معتقدم شعر قابل ترجمه نیست. اگر هم ترجمه بشه چیز زیاد جالبی نمیشه. با این حال توی قسمت نظرات توضیحاتی در مورد شعر ترکی‌ دادم که میتونید مراجعه بفرمائید. امیداوارم که بتونه شما رو راضی کنه.
    ممنون از لطفتون.

    ارسال نظر

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
    تجدید کد امنیتی