غزل تنهایی

اشعار شاعری بی تخلص

غزل تنهایی

اشعار شاعری بی تخلص

مشخصات بلاگ

من سیامک هستم. خودم رو شاعر نمیدونم. ولی هر از گاهی چیزهایی مینویسم و دوست دارم نظر شاعران و شعردوستان رو در مورد نوشته‌هام بدونم. خوشحال میشم منو از نظرات مفیدتون آگاه کنید.

بایگانی
آخرین مطالب
آخرین نظرات
پیوندهای روزانه

شهر دل

چهارشنبه, ۱۵ آبان ۱۳۹۲، ۱۰:۰۷ ب.ظ

در درون قلب من شهری پر از عشق و صفا

مردمانش خوب ساده از همه بدها جدا

کوچه های شهر قلبم تنگ و باریک و گلی 

اما در آن کوچه‌ها پیچیده است بوی خدا

خانه های شهر دل، از جنس مهر وآفتاب

از همین رو هم بود مستحکم و رو از بلا

در میان خانه‌ها کاخی بزرگ و باشکوه

سیم و زر نیست در آن اما پر ار عشق و وفا

در درون کاخ دل سکنا ندارد هیچ کس

از همین رو هم بود آرام و ساکت بی صدا

شهر ما منتظر آن شاه بی نام و نشان

گر بیاید شاه دل آنروز همان نوروز ما

در بیان درد تنهایی بگفتم چند بیت

تو بیا ای شاه دل تا دل نگشته کربلا

نظرات  (۵)

شعربسیار زیابیی است قربان اگه خودتان سروده باشید که غوغا ست یعنی خیلی خیلی جالبه . ادامه بفرمائید حتما  .ارادت یاعلی . منونم که به وبلاگم افتخارداده بودید .
پاسخ:
ممنون از نظرتون...البته از آرایه اغراق استفاده فرمودید و در حدی که فرمودید شعر خوبی هم نیست. ولی ممنون از اینکه منو امیدوار می‌فرمائید. باز هم منتظر حضورتون هستم. شعرهای جدیدترم رو به زودی در وبلاگ، قرار خواهم داد.
سلام نمی خوام بگم بد شعر میگین اما فک میکنم شعراتون جا برای کار داره امیدوارم موفق باشید ممنون از حضورتون 
پاسخ:
سلام. کاملا درست میفرمائید. البته همونطور که گفتم من خودم رو شاعر نمیدونم. و فقط سعی کردم با جملاتی موزون احساسات درونی خودم رو بیان کنم.
ممنون از نظرتون. بازم منتظر شما هستم.
سلام سیامک جان
چند بیت اول خیلی خوب و جالبه ولی از بیت 4 دیگه خراب شد. و باید در نوشتن بقیه شعر به نظر من تجدید نظر کنی تا خوب بشه . 
1- همه شعر های شما دارای غلط تایپی است که لازم به گفتن نیست . فقط اگه بعد از نوشتن یک بار خودت بخونی متوجه میشی. 
2-در میان کوچه ها پیچیده است بوی خدا
3- به نظرم برای بیت پایین چون افتاب رو آوردی خصوصیات اون رو بگی بهتره
خانه های شهر دل از جنس مهر وآفتاب

روشن و گرم و صمیمی با صفا

پاسخ:
ممنون از نظرتون.حرفتون رو کاملا قبول دارم که کیفیت شعر از بیت پنجم پایین اومده. دلیلش هم اینه که چهار بیت اول یکجا سروده شده...ولی ادامه شعر در یک روز دیگه نوشته شده که احتمالا اون حس رو دیگه نداشتم. و خواستم به نوعی شعر رو یه جورایی تموم کنم. سعی میکنم تو یه وقت مناسب شعر رو اصلاح کنم. حتی اگه مجبور بشم بعضی قسمتها رو حذف میکنم.
 در مورد اشتباهات تایپی درست میفرمائید. مطالب کمی با عجله تایپ شدن و فرصت بازنگری نداشتم. امروز سعی میکنم کل مطالب رو از اول بخونم و اشتباهات تایپی اون رو اصلاح کنم.

درسته که در میان کوچه ها پیچیده است بوی خدا از نظر ریتم بهتره ولی با آوردن کلمه اما خواستم بگم که در خانه ما رونف اگر نیست، صفا هست.
در مورد نکته سوم سعی میکنم به فرمایشتون عمل کنم.
ممنون.
  • پرنده ی رها
  • شعرزیبایی بود...
    سلام.
    پاسخ:
    ممنون از لطف شما.
    سلام دوست عزیز امیدوارم که رمان مرا دانلود کرده و خوانده باشی.من از قبل هم گفتم که احساس شما واقعامنحصر به فرد است ولی در وزن عروض شعرفارسی اشکالات بسیاری دارید لطفا دقت کنید.من به یک نکته ای از اشکالاتتان را عرض میکنم.شعر وزن اصلی شما از مفاعلن/مستفعلن/مفاعیلن/فاعلن پیروی می کند.ولی در دیگر بیت ها ازمستفعلن/مفاعلن/مفتعلن/فاعلن.در حالی که اینطور نیست باید وزن بیت اول هرطور که باشد بیت های دیگری ازان پیروی کند.اگر می خواهید اینگونه مطالب را یاد بگیرید حتما به سایت من تشریف بیاورید.
    پاسخ:
    سلام. ممنون از لطفتون.  متاسفانه تا امروز فرصت نکردم رمانتون رو بخونم.  ممنون از نکته سنجی شما. همونطور که فرمودید بعضی از شعرها از نظر وزن دچار اشکال هستند. دلیل این نکته اینه که در زمان سرودن این اشعار، با اوزان عروضی هیچگونه آشنایی نداشتم. ولی الان دیگه با این علم آشنایی مختصری دارم. مقاله‌ای هم که در وبلاگ شما در مورد اوزان عروضی بود، دیدم. هر چند که قبلا این مقاله رو مطالعه کرده بودم با این حال ممنون از راهنمایی‌تون.
    بازم به ما سربزنید.

    ارسال نظر

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
    تجدید کد امنیتی