غزل تنهایی

اشعار شاعری بی تخلص

غزل تنهایی

اشعار شاعری بی تخلص

مشخصات بلاگ

من سیامک هستم. خودم رو شاعر نمیدونم. ولی هر از گاهی چیزهایی مینویسم و دوست دارم نظر شاعران و شعردوستان رو در مورد نوشته‌هام بدونم. خوشحال میشم منو از نظرات مفیدتون آگاه کنید.

بایگانی
آخرین مطالب
آخرین نظرات
پیوندهای روزانه

شب ظلمانی

چهارشنبه, ۱۵ آبان ۱۳۹۲، ۰۹:۳۴ ب.ظ

ما در شب ظلمانی خود راه ندیدیم

رعدی بدرخشید ولی ماه ندیدیم


سرگشته و حیران پی دلدار بگشتیم

افسوس که در راه خود آن چاه ندیدیم


  این شعر مربوط به زمانی میشه که در حال حفظ قرآن بودم. هرچند مشغله‌ی روزمره و شاید کم سعادتی من باعث شده که تا به امروز نتونم از جزء اول فراتر برم ولی همین حفظ کردن کم هم باعث شد تا بتونم بیشتر در مفاهیم این کتاب عظیم دقت کنم.  شعری که خوندید الهام گرفته از آیات 17 تا 20 سوره بقره هست. این آیات مربوط به مثالی جالب از حال منافقین هست که با یک تصویرسازی بسیار زیبا هر خواننده‌ای رو به تفکر وا میداره. البته شعری که خوندید به هیچ وجه ترجمه‌ی این آیات نیست و فقط خواستم تصویر زیبایی که قرآن در ذهنم کشیده بود رو به قلم شعر به تصویر بکشم.   

نظرات  (۵)

آفرین .... احسنت..... عالی بود
پاسخ:
سلام. ممنون از لطفتون.

سیامک عزیز شعرهاتون واقعا عالی بودن امیدوارم بازم این راه رو ادامه بدین.
پاسخ:
ممنون از لطفتون... البته شعرها خیلی با عالی فاصله دارن ولی سعی میکنم این راه رو ادامه بدم و شعرهای بهتر و قشنگتری بگم.
  • گتی رسائی
  •  ممنونم که اومدی به وبم . منکه نه شاعرم و نه در حد شعر گفتن هستم. فقط وقتی دلم میگیرد مثل شما دفترم را خط خطی میکنم. ولی چون شعر را دوستدارم اشعار شما را خواندم. من معتقدم شعر باید به دل شاعر بنشیند .لا غیر. من وبلاگم را فقط به قصد یادمانی برای فرزندانم ساخته ام و هیچ ادعائی ندارم. متشکرم . موفق باشید. 
    پاسخ:
    ممنون از اینکه مظر دادید. خوشحالم از آشنایی‌تون. امیدوارم فرزندانتون قدر این میراث گرانبها رو بدونن.
    سلام دوست عزیز این شعرشما چون از وزن درست و سختی پیروی کرده خیلی به دلم چسبید.
    سلام دوست عزیز اگر من اشکال شمارا در شعرهایتان عرض میکنم فقط برای شماست تا به درجات بلندتری رسیده وموفقیت زیادی کسب کنید.وشما خودتان شاعرباعلم هستید وخودتان بیشتر میدانید ومن فقط نظرم را مطرح کردم.
    پاسخ:
    سلام. ممنون از لطف شما.
    من اصلا این وبلاگ رو راه انداختم تا نظرات دوستان آشنا با شعر و ادبیات رو در مورد نوشته‌هام بدونم. هیچوقت از انتقاد سازنده ناراحت نمیشم.

    ارسال نظر

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
    تجدید کد امنیتی