غزل تنهایی

اشعار شاعری بی تخلص

غزل تنهایی

اشعار شاعری بی تخلص

مشخصات بلاگ

من سیامک هستم. خودم رو شاعر نمیدونم. ولی هر از گاهی چیزهایی مینویسم و دوست دارم نظر شاعران و شعردوستان رو در مورد نوشته‌هام بدونم. خوشحال میشم منو از نظرات مفیدتون آگاه کنید.

بایگانی
آخرین مطالب
آخرین نظرات
پیوندهای روزانه

دل طوفانی

دوشنبه, ۴ آذر ۱۳۹۲، ۰۵:۰۰ ب.ظ

امشب این شهر دلم مثل هوا طوفانیست

بر فراز دفترم دیده من بارانیست

امشب این چلچله ها حسرت خواندن دارند

نغمه های خوب و خوش در دلشان زندانیست

امشب آن یار سفر کرده‌ی ما دلگیر است

آنکه از روز ازل چهره‌ی او پنهانیست

او همان است که ما منتظر نور رخش

آنکه با بودن او این دل ما تنها نیست

او همان است که با آمدنش شب برود

چونکه آن چهره او مثل دلش نورانیست

تا به کی حسرت تو در دل ما خواهد ماند

آنکه بی بودن او زندگی‌ام زیبا نیست

باز هم شد غزلی همدم تنهایی من

شکر ایزد که در آن تخلصی پیدا نیست

فروردین 85

نظرات  (۱۵)

خب معلومه...شعرات عااااااااااااااالین
پاسخ:
ممنون از لطفتون.
بسیار زیبا بود هر چند از لحاظ  وزنی تراز نیست
پاسخ:
بله همینطور که فرمودید شعرها از لحاظ وزن مشکل دارن... دلیلش هم اینه که موقع سرودن این شعرها اصلا با اوزان عروضی آشنایی نداشتم. شعرهای جدیدترم مشکلات وزنی کمتری دارند...
  • سمفونی آغاز
  • سلام و سپاس
    از دعوت شما بسیار شادمانم
    غزلی که سروده اید بسیار زیبا و روح نواز و حکایت اندیشه و قلب پاک شماست
    موفق و سعادتمند باشید
    پاسخ:
    سلام...سپاس از نظرتون... امیدوارم غزلهام همونطور باشه که فرمودید...
    پیروز باشید
    واقعاازاین همه شعرهای شمابه وجدآمدم
    ممنون ازاینکه ازوبلاگ من دیدن کردین
    پاسخ:
    ممنون از لطفتون...بازم منتظر حضورتون هستم.
    خیلی قشنک بوود
    ممنون از حضورت
    پاسخ:
    ممنون از نظر لطفتون...
    عالیه

    ولی یخورده مشکل وزن داره
    پاسخ:
    ممنون...یه خورده باشه اشکالی نداره.
    سلام
    سپاس که آمدید
    شعر گفتنتان خوب است اما یک نکته ی ناخودآگاه وجود دارد و آن اینکه برخی معتقدند که بهترین آثار هنری و بخصوص شعر در هنگام جوشش احساسات شکل می گیرند در واقع شما هنگامی که بغض یک جدایی گلویتان را می فشارد ناخودآگاه شعر خوبی در باره ی سفر ، جدایی و فراق خواهید سرود. به همین دلیل شعرایی که بی سرو سامانند بهتر شعر می گویند تا شعرایی که در فرهنگستان ها مدیر بخش ادبیات معاصرند.
    من احساس کردم که این شعر شما در یک تلاش ادبی برای یافتن قافیه و وزن و کلام شکل گرفته که می توان گفت اثر خوبی با کم و زیادش به وجود آمده اما اثری از بغضی در گلویی دیده نشد که شاید مشکل از دیدگان من باشد.
    این ها تنها دیدگاه های یک مخاطب مبتدی است و هیچ ارزش علمی ندارد
    یاحق
    پاسخ:
    سلام...ممنون از نظرتون.
    حرفاتون رو قبول دارم...همون طور که فرمودید هر اثر هنری ناب در زمان جوشش احساسات هنرمند به وجود میاد. ولی یک اثر هنری خوب، بجز جوشش احساسات به عناصر دیگه‌ای هم نیازمند هست. یکی از اون عناصر فن هست. هیچ کسی از بدو تولد نقاش، شاعر، عکاس و کارگردان به دنیا نمیاد... هر هنری نیازمند آموزش و تمرین هست.
    همونطور که قبلا هم گفتم من خودم رو شاعر نمیدونم...ولی شعر گفتن رو دوست دارم... هدفدم از به راه انداختن این وبلاگ هم این بوده که نظر شاعران و شعردوستان رو در مورد نوشته‌هام بدونم...از حسن نظر شما در مورد نوشته‌هام تشکر میکنم. خوشحال میشم نظرتون رو در مورد دیگر شعرهام هم بفرمائید...بازم به اینجا سر بزنید.

    زیبا بود.
    ممنون که بهم سر زدید
    موفق باشید
    پاسخ:
    ممنون از نظرتون.
    بازم منتظر حضورتون هستم.
    پیروز باشید.
     سلام دوست عزیز و شاعر با احساس

     اشعارت زیبا و پر از احساس قشنگیست . برخی از مصراع ها واقعا در اوج زیبایی سروده شده . مثال : امشب این چلچله ها حسرت خواندن دارند
    یا :  امشب آن یار سفر کرده‌ی ما دلگیر است
       ولی برخی مصراع ها از نظر وزنی با این مصراع ها هماهنگ نیستند . اگه  تقطیع هجایی رو بلد باشی میتونی تقطیع بکنی و این تفاوت را خوب ببینی .
    امید است با رعایت وزن و آهنگ شاهد خلق اشعار زیبای جنابعالی باشیم
    پاسخ:
    ممنون از لطفتون.
    همون طور که فرمودید شعرها از نظر وزن مشکل دارن... متاسفانه زمانی که این شعرها سروده شدن با بحث تقطیع هجایی آشنایی نداشتم به خاطر همین ایرادات وزنی زیادی در شعرها دیده میشه.
    ممنون از تعریفهایی که کردید...سعی دارم در آینده این نقیصه شعرها رو جبران کنم.
    سلام
    تمام شعر هاتون زیباست!
    امیدوارم در آینده هم موفق باشید...!
    پاسخ:
    ممنون از نظر لطفتون.
    پیروز باشید.
  • منتظرالمهدی
  • شعرهای خوبی دارید

    پاسخ:
    ممنون.
    سلام بزرگوار
    هربار که به وبتون میام واقعا حس خوبی دارم
    اشعار زیبا و روان و اثرگذاری هستند
    احسنت برشما
    ممنون که به وب من هم سر می زنید
    منتظر نظرات و انتقاداتتون هستم
    پایدار باشید
    یاعلی
    پاسخ:
    سلام دوست عزیز.
    خوشحالم که یک بار دیگه با حضورتون به وبلاگم گرما بخشیدید. ممنون از لطفتون.
    من هم سعی می‌کنم مرتب به وبلاگ شما سر بزنم. هرجند گاهی فرصت نمیشه نظر بگذارم.
    یا حق.

    سلام خیلی زیبابود.بازم بهم سربزنید

    پاسخ:
    سلام. ممنون از حضور گرمتون.
    چشم بازم سر میزنم.
    او همانست وهمه منتظر نور رخش.  شکر ایزد که تخلص ز ادب پیدا نیست  بقیه شعر وزنش درست است
    پاسخ:
    ممنون از پیشنهادهای بسیار خوبتون. حتما روشون فکر می‌کنم. پاینده و پیروز باشید.
    شعرتون قشنگ بود اما به نظرم یه ایرادی داشت .ایرادش به نظرم توی این مصرع شعر بود که گفتین :او همان است ما منتظر نور رخش.به نظرم باید اینجوری می نوشتین:او همان است که ما منتظر نور رخش بوده ایم. وقتی من شعرتون را خوندم متوجه شدم که توی این شعر شما سعی کردین که شعرتون طبق یه اصولی باشه اما گاهی اگه طبق اصول هم نباشه قشنگ میشه.ولی بازم ممنونم شعر زیبایی بود.به منم سربزنین.
    پاسخ:
    کاملا درست میفرمائید. توی اصل شعر هم کلمه که هست که در تایپ جا افتاده بود. ممنون از تذکرتون. البته اضافه کردن کلمه بوده ایم درسته قشنگه ولی وزن شعر رو به هم میزنه. من هم مثل هر کسی بر اساس یه اصولی شعر مینویسم. اصولی که از سالها پیش بوده و باعث زیبایی شعر میشه. به نظر من یا باید شعر کلاسیک نگفت، یا اگه خواستیم شعر کلاسیک بسازیم باید به اصول اون هم پایبند باشیم.

    ارسال نظر

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
    تجدید کد امنیتی