غزل تنهایی

اشعار شاعری بی تخلص

غزل تنهایی

اشعار شاعری بی تخلص

مشخصات بلاگ

من سیامک هستم. خودم رو شاعر نمیدونم. ولی هر از گاهی چیزهایی مینویسم و دوست دارم نظر شاعران و شعردوستان رو در مورد نوشته‌هام بدونم. خوشحال میشم منو از نظرات مفیدتون آگاه کنید.

بایگانی
آخرین مطالب
آخرین نظرات
پیوندهای روزانه

سر آغاز

دوشنبه, ۱۵ مهر ۱۳۹۲، ۰۹:۰۶ ب.ظ
طبع شعرم با نگاهت بس توانا می‌شود     شعرهای من فقط با عشق معنا می‌شود

نظرات  (۳۶)

  • ♥██♥پسرشاه پریون+شقایق ♥██♥
  • چـند وقتـیست همـه دلگـیرند از مـن ...
    دلـیل می خـواهند ...
    مـدرک می خواهـند برای غـمگین بـودنم ...
    برای نـاامید بـودنم ....برای تلـخ شدنم ....
    نگـران نبـاشید .... من نـه غـمگین شده ام ..
    نـه نـاامید .... نـه تلـخ ......
    فقط مدتیـست به دنـبالشان می گردم ....
    مدتـیست گـم شده اند ....
    صـبرم .... تحـملم ......امـیدهایم .....انـگیزه ام ......
    نـمیدانم کدام صـفحه ی قـصه ی سـرگذشتـم جـا گذاشتمشان ....
    سلام مرسی از حضور گرمت سایت با محتوایی داری.موفق باشی عزیزم
    پاسخ:
    ممنون از لطفتون.
    بازم منتظرتون هستم.
    وبلاگ بسیار پرمحتوایی دارید.راستی اشعار مال خوتونه؟تو وب یکی از دوستام گفته بودید اشعار خوتونه
    خوشحال میشم به وبم سر بزنید.
    پاسخ:
    سلام... ممنون...بله اشعار همه متعلق به خودم هستند.
    چشم حتما سر میزنم.
    عالی/بهم سری بزن
    پاسخ:
    ممنون.
    چشم حتما.
     باسلام وخسته نباشید
    در اوزان عروضی شعر دقت کنید
    موفق باشید
    پاسخ:
    سلام. سعی میکنم شعرهای جدیدم از نظر وزن مشکلی نداشته باشن.
  • مهدی فر زه
  • سلام از اینکه سر زدی سپاسگزارم خواستی بیام نظر بدم اومدم.

    راهی ست راه عشق که هیچش کرانه نیست
    آنجا جز آنکه حان بسپارن چاره نیست

    شعر ؛ عشق ست و پیمودن این راه ؛ عشق می خواهد این روزها به علت سهولت های اینترنتی خیلی ها شعر می گویند بیست هزار نفر فقط در سایت "شعر نو" شعر می گویند در سایت های دیگر هم شاعران بسیاری شعر می گویند.
    مهم این نیست که زیاد شعر بگویند مهم این است که یک شعر ماندگار بگویند. می گویم اگر مشیری همان یک شعر کوچه را می گفت بازهم شعر و شاعر هر دو ماندگار بودند اگر اخوان همان شعر زمستان را و شاملو همان شعر پریا را می گفتند باز هم شاعر و شعرش هر دو ماندگار بود. کیفیت مهم ست نه کمیت. 
    برای اینکه کیفیت عالی شود باید پیاپی و بی وقفه مطالعه کرد و شعر گفت شاید اما بعد از کلی سیاه مشق ناگهان شعری گفته شود که شعری ماندگار باشد.البته تا شعرت نباید شعر بگویی. شعر یک جور الهام ست نه یک جور جدول حل کردن.   
    پاسخ:
    ممنون از اینکه نظر دادین
    واقعا هم همینطوره که فرمودید. این روزها خیلیها هستند که که ادعای شاعری دارند ولی چیزهایی که مینویسن کوچکترین نشانی از شعر نداره...
    درود
    بسیار زیبا بود.
    پاسخ:
    ممنون...بازم به ما سر بزنید.
    سلام آقا سیامک
    احساستون خوبه.
    به نظرم زبان شعر اگه امروزی تر بشه، تأثیرش بیشتره.
    از طرفی حس می کنم ریتم معینی رو در معنا و محتوا رعایت نمی کنی و بیت ها فراوز و فرود ناهماهنگی دارن.
    ببخش!
    پاسخ:
    سلام دوست عزیز...سعی میکنم کاستی‌های شعرم رو برطرف کنم.
  • میرنگاران
  • باز در دیوان شعرم مثل میخکها شکفتی

    شعرهات خیلی عالی بود و وزن و قافیه رو رعایت کرده بودی
    فکر کنم باید به فکر چاپ اشعارت باشی
    چون من که خیلی لذت بردم
    پاسخ:
    ممنون از لطفتون. فکر نمیکنم شعرهام در حد چاپ شدن باشن... شاید در آینده.
  • سپهر عموزاده
  • ممنون از دعوتتون
    دارم می خونم...
    هر چی شعرهاتون بیشتر بازخوانی و چکش کاری بشن بهتر خواهند شد.

    پاسخ:
    ممنون که دعوت ما رو قبول کردین و تشریف آوردین.

    سلام دوست عزیز

    واقعا شعرات عالی هستن من که لذت بردم و پسندیدم...

    بازم بهت سر میزنم

    بدرود

    پاسخ:
    ممنون از اظهار نظرتون. بازم منتظر حضورتون خواهم بود.
  • محمد زمین
  • "از همه دنیا و از ماده جداست" من وزن نمی دونم اما حس می کنم این یکم مشکل داره. یا حدّاقل وزن زیبایی نداره...

    به طرق زیباتر و روان تری هم میشه این مصراع رو گفت.

    دیگر اینکه... ارشد ریاضیات؟! جالبه بدونید یکی از دلایلی که مطرح میشه راجع اینکه خیام شاعر با اون خیام ریاضیدان فرق داره اینه که یک ریاضیدان بزرگ شخصیتی منطقی و جدّی داره و نمی تونه اینطور به اوج احساسات شاعرانه برسه!

    پاسخ:
    در مورد شعری که به عنوان سرآغاز تو وبلاگ قرار دادم باید بگم که حق باشماست. در فکر سرودن شعری کوتاه به عنوان سرآغاز وبلاگم هستم. به زودی این بیت رو از وبلاگ حذف خواهم کرد.

    اما در مورد ریاضیات و شعر فکر میکنم این دو هیچ تناقضی با همدیگه ندارن. و دلیلی برای فرضیه‌ای که گفتید هم وجود نداره. ولی متاسفانه بعضی‌ها که با ریاضیات آشنایی ندارن اینطوری فکر میکنن که ریاضی با شعر گفتن و همخونی نداره. به جز خیام هم شاعران ریاضیدان داشتیم. در همین دوران معاصر میشه از پروفسور حسابی نام برد که شعرهای بسیار زیبایی هم دارند.
      شعر هایت دلنشین و زیباست  از امروز من هم از خوانندگان شعر هات میشم موفق باشید
    پاسخ:
    باعث افتخار منه که خوانندگان خوبی مثل شما داشته باشم.
    موفق باشید.
  • yeki az ye jaye donya
  • سلام.وب زیبایی داری.میخواستم بگم تو شعراتون تاجایی که میتونین به جای کلمات عربی از کلمات فارسی استفاده کنین تا زبان فارسی زنده بمونه.
    راستی لینکتون کردم.ممنون میشم اگه منم باعنوان" چند روز مهمون خدا "لینک کنید.البته اگه مشکلی نیست.
    موفق باشید
    پاسخ:
    سلام. ممنون از نظرتون. به هیچ زبونی تعصب ندارم.
    یعنی زبون فارسی به روزی افتاده که با شعر من قراره زنده بمونه؟
    وب قشنگی دارید. لینکتون کردم.
  • مصطفی دانش
  • سلام دوست عزیز 

    ممنون از حضور گرمتان در وبلاگ انجمن ادبی 

    منتظرتان هستیم تا در جمع دوستانه شاعران تبریز در انجمن ادبی در خدمت باشیم

    یا حق
    پاسخ:
    سلام ممنون. ممنون از دعوتتون.
    انشاالله در خدمتتون خواهم بود.
    یا حق.
    واقعا قشنگ بود ممنون

    پاسخ:
    ممنون.
    سلام وب خیلی خوبی داری اگه میشه مطالب مذهبی هم بزن ممنون میشم

    پاسخ:
    سلام. ممنون. نمیدونم منظورتون از مطلب مذهبی چیه. ولی شعرهای مذهبی خودم رو تو وبلاگ گذاشتم و بازم خواهم گذاشت.
    ممنون.
  • yeki az ye jaye donya
  • سلام.ممنون که لینکم کردید.
    خدا رو چه دیدی شاید یه روز شاعر بزرگی شدی.موفق باشی
    پاسخ:
    سلام. ممنون. اگه اینطور بشه هیچوقت شما و دیگر دوستان رو فراموش نمیکنم که چطور به من امید دادید.
  • محمد صادق رحمانی
  • خوب بود
    پاسخ:
    ممنون.

    سلام  وقتتون بخیر خداقوت

    ممنون که به وب من سر زدید الان که از وب شما دیدن کردم واقعا تحت تاثیر زییایی و سادگی فضای وب و نیز مطالب دلنشین و پراحساس و بعضا دلگرم کننده شما قرار گرفتم که بسیار باعث شعف و شادیم شد

    بخاطر این حسی که ازپشت  حصارکلماتتان به من منتقل کردید سپاسگزارم

    حقیقتش من اصالتا آذری هستم اما درمازندرانم و متاسفانه با هر دوزبان پدری و مادری کمی غریبه!! اما ازدیدن اینهمه ذوق به وجدآمدم و کمی تاقسمتی بعضی اشعارترکی را هم فهمیدم! با این وجود اشعار فارسی بیشتر به دلم نشست و احساسم این بود که شاید شما تحت تاثیر یکی از شاعران سده هفتم تا نهم هستید و زبان شعرتان بیشتر به شاعران آن دوران نزدیک است که احتمالا بخاطر مطالعه زیاد اشعارشان مثلا حافظ اینطور بنظر میرسد بااینحال دربعضی کارهاتون بخوبی تناسب روبین زبان شعرگذشته و حال برقرارکردید که واقعا جای تحسین داره . امیدوارم همچنان آثار فاخری ازشما دروب ببینم

    بااحترام به وب من لینک شدید

    خوشحال میشم بازم سری به این وبلاگ و وبهای دیگر من بزنید:

    ansaralmahdi1392.blogfa.com

     ketabesher.blogfa.com

    درپناه خدا باشید

    یاعلی

    پاسخ:
    سلام دوست عزیز.
    منو ببخشید که زبانم از پاسخ به این همه لطف و محبت شما عاجز هست. همونطور که حدس زدید شعرهام بیشتر تحت تاثیر شاعران صده‌های گذشته و به خصوص حضرت حافظ هست. به نظرم بهترین دوران ادبی تاریخ ایران همون صده‌هایی هست که شما ازشون نام بردید و بهترین شاعران ما هم در همون دوره ظهور کردند. با این همه و با تمام علاقه‌ای که به این شاعران دارم، ولی هرگز نخواستم راه تقلید رو پی بگیرم و در شعر گفتن سبک خودم رو دارم و همونطور که شما فرمودید خواستم توازن و تناسبی بین شعر گذشته و حال برقرار کنم. با این حال تمامی سبکهای شعری رو قبول دارم و از خوندنشون لذت میبرم.

    باز هم منتظر حضور گرمتون در وبلاگم هستم. خوشحال میشم باز هم ما رو از نظرات ارزشمند خودتون بهره‌مند کنید.
  • حسن حسینی
  • سلام دوست عزیز

     

    به قول رهبر عزیز و دوست داشتنی مون:

    طیب الله انفاسکم...

    شعرهات خیلی خوبه،انشاالله واسه خداوند مهربون شعر بگیم نه واسه غیرش

    خداقوت داداش عزیزم...

    پاسخ:
    سلام... ممنون از لطفتون.
    موفق باشید.

    سلام دوست عزیزم ممنون ک افتخار دادید سر زدید چون شما هم شعر میگید حوش حال میشم دوباره تو وبم بیاین و نقدم کنید

    پاسخ:
    سلام...ممنون که دعوت ما رو اجابت کردید و تشریف آوردید. نوشته‌هاتون رو خوندم سبک شعر گفتن شما با من متفاوت هست با این حال زیبا بودند.

    سلام

    قدر این نعمت خدادادی را بدانیدکه میتوانید احساس درون خود رو بسیار روان و زیبابیان کنید طوری که دیگران نیز لذت ببرند

    احسنت بر شما

    پاسخ:
    سلام. خدا رو باید برای همه‌ی نعماتهایی که به ما داده شکر کنیم. چه مادی و چه معنوی.
    سلام بزرگوار 
    تشکر از شما 
    التماس دعا
    آدم ها مثل کتابن
    از روی بعضی ها باید مشق نوشت
    از روی بعضی ها باید جریمه نوشت
    بعضی ها رو باید چندبار خوند تا معنیشونو بفهمیم
    و بعضی ها رو باید نخونده دور انداخت..
    پاسخ:
    سلام. جالب بود.
    ممنون که سر زدی.

    سلام

    به نظر بنده شعرهای جنابعالی بسیار وزین و زیباست البته جسارت نباشه که اینو میگم اما فکر میکنم که بهتر نیست شما با این طبع زیبایی که دارین به سبک گذشتگان شعر بگین چون احساس میکنم که زیاد تحت تاثیر حضرت حافظ هستین این خوبه اما باعث میشه که در سایه بزرگی حافظ بمونین و نتونین اونجور که باید شعرهاتون رو به همگان معرفی کنین البته این نظر حقیر هستش و لاغیر

    دوستدار شما بهداد

    پاسخ:
    سلام. ممنون از نظر لطف شما. انتقاد بسیار بجایی بود. من عاشق شعرهای حافظ هستم. و غزلهای حافظ رو بهترین نمونه‌های شعر فارسی می‌دونم. اینکه شعرهام یاد آور شعرهای حافظ باشه منو خوشحال میکنه. البته هرگر در اون سطح نیستند و نخواهند بود.
    با این حال همیشه سبک خودم رو داشتم  و سعی کردم بین زبان شعر کهن و امروزی تعادلی برقرار کنم. با این حال انتقاد شما و دوستان هم نظر شما رو میپذیرم و سعی میکنم بیش از پیش نوگرایی داشته باشم.
    سلام.شعرهایت را خواندم.خوب بود. ولی چند نکته باید رعایت شود.
    اول - حافظ بخوان و حفظ کن
    دوم- قریحه ات را پرورش بده
    سوم- بیتهایت دور یک محور نیست وجسته گریخته است.
    با آرزوی موفقیت شما
    پاسخ:
    سلام.
    بی نهایت ممنون.
    حتما نکات باارزش شما رو رعایت خواهم کرد.
    پیروز و شادکام باشید.
    بسیار عالی خدارو شکر لطف خدا دوباره شامل حالتون شد و شعر سرودین.حق باشماست خستگی امان نمیده گاهی..
    کی شعر تر انگیزد
    خاطر که حزین باشد
    اما شکرکه
    نخوت باد دی و شو کت خار آخر شد
    من که اعتقاد دارم شعر نوعی زبان وحی پروردگار بر دل انسانه.موفق باشد به من سر بزنید خوشحال میشم
    پاسخ:
    ممنون از لطف شما.
    من هم با نظر شما موافقم. شعر باید خودش بیاد. به زور نمیشه کسی رو شاعر کرد. هرچند آموزش می‌تونه در قوی‌تر شدن شعر یک شاعر تاثیر بسزایی داشته باشه ولی تا وقتی که ذوق شاعری در کسی نباشه با آموزش نمیشه کسی رو شاعر کرد.
  • شنگول آباد
  • سلام طبعتان بسیار روان است غزلی منسجم و زیبا خواندم. دست مریزاد 
    پاسخ:
    سلام. ممنون از نظر لطف شما. از اینکه دعوتم رو قبول کردید و تشریف آوردید بسیار خرسندم. بازم منتظر حضور گرمتون هستم.
    سبدتون پر کالا.
  • تورکجه طنزلر
  • باعرض سلام. طبق اوامر شما چندتاازاشاعرتان را خواندم زیبا و روان و دلنشین و بدون عیب بودند. 
    ساغ اولون 
    پاسخ:
    سلام. ممنون که دعوت من رو قبول فرمودید. باز هم منتظر حضور گرم شما هستم.
  • میر حسین دلدار بناب
  • سلام

    دوست خوبم، به نظر می آید باید یسیار شعر بخوانید و با ظرایف و طرایف شعر خصوصا شعر معاصر آشناتر بشوید.

    امیدوارم صراحتم ناراحتتان نکرده باشد! راستش این است که نوشته های شما با شعر به معنی شعر فاصله ی معناداری دارد!!!

    من هم زمانی مرتکب شعر می شدم! چیزهایی کم و بیش شبیه نوشته های شما ولی توبه کردم و گذاشتم کنار!

    منظورم از شعر واقعی شعری است که از پس قرون و اعصار باز ادامه ی حیات دهد.... 

    پاسخ:
    دوست بزرگوار سلام.
    همونطور که فرمودید سعی می‌کنم در اوقات فراقتم بیشتر شعر بخونم و از خوندن شعرهای زیبا بسیار لذت می‌برم. متوجه این نکته هستم که شعرهایی که نوشتم فاصله زیادی با یک شعر ناب داره و همونطوری هم که نوشتم هیچوقت ادعای شاعر بودن نداشتم و نخواهم داشت. نوشته‌هام بیشتر جنبه شخصی داره و انتشار اونها در این وبلاگ برای مطلع شدن از نظر شاعران و شعردوستان درباره‌ی شعرهام هست. و البته به عنوان دفتری برای به خاطر داشتن شعرهایی که نوشتم برای خودم.
    من از نوشتن شعر بسیار لذت می‌برم و هر کدام از شعرها برام خاطره است و دلیلی برای توبه از شعر گفتن نمیدونم.
    یا تعریفی که شما از شعر واقعی ارائه فرمودید بسیاری از شاعران مطرح معاصر رو باید از لیست شاعران خط زد.
    سلام خوشحال میشم به وبم بیایید ودرباره شعرهام نظر بدیر
    پاسخ:
    سلام. دوست عزیز من به وبلاگ شما سر زدم. ولی اشکالات فنی وبلاگ شما اجازه نظر گذاشتن رو به من نداد. احساس زیبایی دارید ولی هنوز نوشته‌هاتون با شعر، فاصله زیادی دارند. در کنار شعر خواندن، به کتاب‌های وزن و عروض هم نگاهی بندازید. شعرهاتون از نظر وزن بسیار مشکل دارند. شعر کنار هم گذاشتن چند تا کلمه هم قافیه نیست.
  • دختر آریایی
  • اگه تو زندگــــی ...
    یکی از سیـــــم های سازت
    پاره شــــد
    آهنگ زندگیتو جـــوری ادامـــــه بده
    که هیچـــکس نفهمــــه
    به تو چــــی گذشــــت
    حتی اونی که سیمــــو پاره کرد....!
    ــــــــــــــ
    درود آپم.ممنون میشم بیای
    پاسخ:
    چشم، حتما سر میزنم.
  • دختر آریایی
  • درووووووووود...سال نو و چهارشنبه سوری مبارررررک...
    آپم.خوشحال میشم بیای.
  • پرنده ی رها
  • سلام اشعارزیبایتان راخواندم...
    همیشه شاعر...
  • پرنده ی رها
  • طبع شعرم بانگاه توتوانامیشود
    شعرهای من فقط باعشق معنی میشود...
    بسیار عالی از خواندن مطالبتان لذت بردم ، موفق باشید ..
    پاسخ:
    ممنون از لطفتون. موفق باشید.
    سلام
    وبلاگ بسیار خوبی است
    موفق باشید
    پاسخ:
    خیلی ممنون دوست عزیز.

    ارسال نظر

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
    تجدید کد امنیتی